Scania citywide suburban led

Startat av homer, 18 februari 2018, 19:19:06 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.


AO

Tack för den bilden! Intressant. Låggolv hela vägen till sista hjulparet. De kör samma spår som MAN gör med denna buss. Den vanliga Citywide är ju betydligt snyggare än denna dock.

Greger Larsson


Mikael T Nilsson

Intressant! Tack för fina bilder. Spännande att se om det blir leveranser till Stockholm och SL-trafiken samt vilka bolag i så fall.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Ersa

Äkta låggolv eller höga podestrar som försvårar för rörelsehindrade att komma upp i stolarna? Ser fram mot interiörbilderna.

igel

Jag vet inte om det bara är ett synintryck, men på bilden från sidan ser det ut som om backspeglarna sticker ut väldigt lång framåt.

Gano

Citat från: Ersa skrivet 20 februari 2018, 10:07:43 AM
Äkta låggolv eller höga podestrar som försvårar för rörelsehindrade att komma upp i stolarna? Ser fram mot interiörbilderna.

Kanske något för Helsingborg när vi ska få nya bussar om något år. Vi har några linjer som hade behövt längre bussar i rusningstrafiken främst linje 1,2,3 och 4.

Walter

Citat från: Gabbe skrivet 20 februari 2018, 20:48:31 PM
Kanske något för Helsingborg när vi ska få nya bussar om något år. Vi har några linjer som hade behövt längre bussar i rusningstrafiken främst linje 1,2,3 och 4.

Där ska det väl på någon linje bli samma koncept som Malmö Expressen, dvs betydligt längre bussar än vanliga ledbussar.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Gano

Citat från: Walter skrivet 20 februari 2018, 21:17:35 PM
Där ska det väl på någon linje bli samma koncept som Malmö Expressen, dvs betydligt längre bussar än vanliga ledbussar.

Ja men bara på linje 1 men för linje 4 som ska vara en vanlig linje hade det varit perfekt med en sådan Scania iallafal på längden.