Har någon vagnförteckning över SL-vagnar?

Startat av lta, 17 februari 2018, 18:59:34 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

lta

Hej!
Jag började åka till Spårvägsmuseet som då låg i Odenplan (under T-banestationen!) kring 1983 och några få år frammåt. Ja, jag skolka skolan enbart för att ta mig dit! Men det var det värt.
Under de åren så köpte jag alla deras "Vagnförteckningar" som de hade. Det gick till så att jag fick bläddra i pärmar och tala om vilka papper jag ville ha. Spårvägsmuseet kopierade då av dessa papper för 75 öre styck. Priset gick sedan upp till 1 krona/st.
Tyvärr, så sålde jag av alla dessa på Tradera 2008 om jag inte minns fel. (Det lär finnas en "Kolla här på Tradera-tråd" någonstans i detta forum. Det var jag som var säljaren. Här är förresten tråden: https://www.omnibuss.se/forum/index.php/topic,10020.msg68722.html#msg68722

Nu undrar jag om det finns någon som har Vagnförteckning H60-H65E och alla de 2:a-blad som hängde med? T.ex. En vagnförteckning hade ju alltid sida 1 som oftast var en ritning på bussen ifråga. 2:a-bladen innehöll oftast vagnsnumren vid ett givet datum. Jag hade t.ex. för H65A 2:a-bladen 1979-12-31, 1980-06-30, 1982-06-30 osv... Då kunde jag på ett enkelt sett se vilka vagnar som försvunnit resp. fanns kvar.

Det jag frågar om nu, rör sig kanske om 10-20-(30) papper om någon ville skanna in dessa till mig och göra om dessa till PDF eller Jpg. Jag betalar givetvis för det och för mödan.
Någon???

Mycket tacksam för svar Daniel Litskog
Min e-postadress är: litskog@tyfonmail.se
//Daniel L.

lta

Hej igen!

Jag kanske tjatar, men det vore otroligt om det bara är jag på hela forumet som en gång i tiden hade köpt "vagnförteckningar" på Spårvägsmuseet.
Kanske att det är så...
Tråkigt i så fall.  ???
//Daniel L.