En gammal Mälaröbuss...

Startat av Hasse L, 17 februari 2018, 16:40:30 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

zjbus

Citat från: Tommy E skrivet 18 februari 2018, 21:50:39 PM


Nej, det skrev jag väl inte?

Nej inte rakt ut men när du skrev Ingen som har sett att det finns en buss på bilden? så kunde det tolkas så.


christian berg

Citat från: Tommy E skrivet 18 februari 2018, 21:50:39 PM
Tack själv för den trevliga bilden du visade! ;)

Nej, det skrev jag väl inte?

Mycket trevligt! MOAB-bussar är som bäst när man får se dem i färg! 8)

Intressant, tack för uppgiften! Bilden fanns redan på hemsidan när jag övertog den, men det stod inget där om vem fotografen kan vara.

Hej stort tack för de intressanta bilderna på 7808 i olika former och 7806. Jag vill dessutom tacka Tommy för att du driver den fina sidan om Mälaröbussarna vidare, det är ett stort nöje att se såväl de äldre bilderna, som dina egna nyare.

Beträffande 7808 har jag en uppgift om att den slopade först 1976 som sista H61; kanske lämnade alla H61 Mälaröarna redan 1974 och fick sedan fortsätta i Söderhallen? Har själv ett barnaminne av att plötsligt en Mälaröbuss dök upp bland 69:ans dubbeldäckare i mitten av 70-talet.

Hälsningar

Christian B

Tommy E

Citat från: christian berg skrivet 18 februari 2018, 22:26:00 PM
Hej stort tack för de intressanta bilderna på 7808 i olika former och 7806. Jag vill dessutom tacka Tommy för att du driver den fina sidan om Mälaröbussarna vidare, det är ett stort nöje att se såväl de äldre bilderna, som dina egna nyare.

Beträffande 7808 har jag en uppgift om att den slopade först 1976 som sista H61; kanske lämnade alla H61 Mälaröarna redan 1974 och fick sedan fortsätta i Söderhallen? Har själv ett barnaminne av att plötsligt en Mälaröbuss dök upp bland 69:ans dubbeldäckare i mitten av 70-talet.

Hälsningar

Christian B

Stort tack, verkligen roligt att höra! Det är sådan respons som gör det värt att driva hemsidor! 8) Att alla H61 lämnade Mälaröarna 1974 stämmer med uppgifterna på MOAB-sidan. Visserligen står det "slopad" där, men det kan mycket väl vara så som du säger. Bussar som bara är 16-17 år gamla går ju utmärkt att använda ett tag till! ;)
Välkommen att besöka mina hemsidor! :)

Hemsida med bussbilder och fjällbilder: https://tommy.enefalk.se

Mälarötrafikens historia: https://malarobuss.se

Peter Rost

Citat från: christian berg skrivet 18 februari 2018, 22:26:00 PM
Hej stort tack för de intressanta bilderna på 7808 i olika former och 7806. Jag vill dessutom tacka Tommy för att du driver den fina sidan om Mälaröbussarna vidare, det är ett stort nöje att se såväl de äldre bilderna, som dina egna nyare.

Beträffande 7808 har jag en uppgift om att den slopade först 1976 som sista H61; kanske lämnade alla H61 Mälaröarna redan 1974 och fick sedan fortsätta i Söderhallen? Har själv ett barnaminne av att plötsligt en Mälaröbuss dök upp bland 69:ans dubbeldäckare i mitten av 70-talet.

Hälsningar

Christian B


7808 omplacerades till Söderhallen främst för trafik mellan Stockholm, och Musköbasen - 1974-76.

//Peter


Hasse L

En reprisbild:


H61 7804 (MOAB 61) har kommit hem till Söderhallen efter dagens Muskörunda.

Lars-Håkan_E

Citat från: Hobgoblin skrivet 19 februari 2018, 17:07:45 PM
En reprisbild:


H61 7804 (MOAB 61) har kommit hem till Söderhallen efter dagens Muskörunda.

Trevligt!

Måste ha varit ett lyft att få denna än en Bussing, både för en själv och för kollegor som hamnade bakom :-)

WalleW

Härlig interiörbild  :) !
Mycket "tyg- och träkänsla" och välkomnande varm innerbelysning ovanför fönstren.
Nästan så man känner doften också... :'(...

/   M v h   Walle