Huvudmeny

Rattsurfing.

Startat av Nisse Bökelund, 12 februari 2018, 10:20:40 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Nisse Bökelund

Hej.
Äntligen har vi fått ett förbud mot detta elände.
Vem vågar åka med den här bussen?

https://youtu.be/VnkG3sZjLtg

Hälsningar Nisse.

Björn Ax

Självklart inte bra från föraren men återigen så ställer jag mig frågan. Om nu denna passagerare och dom andra var så oroade att någonting skulle hända varför sa dom ingenting till föraren? Kan ge er svaret också. Jo för att då skulle inte denna film kunna gjorts och då hade inte den personen som filmat fått sina 2 minuter i rampljuset.

Gå fram till föraren och säg åt föraren att lägga undan mobilen. Gör föraren inte det så informera föraren att du då kommer ringa polisen. Enkelt och smidigt.

Nisse Bökelund

Citat från: Björn Ax skrivet 12 februari 2018, 12:32:19 PM
Självklart inte bra från föraren men återigen så ställer jag mig frågan. Om nu denna passagerare och dom andra var så oroade att någonting skulle hända varför sa dom ingenting till föraren? Kan ge er svaret också. Jo för att då skulle inte denna film kunna gjorts och då hade inte den personen som filmat fått sina 2 minuter i rampljuset.

Gå fram till föraren och säg åt föraren att lägga undan mobilen. Gör föraren inte det så informera föraren att du då kommer ringa polisen. Enkelt och smidigt.

Vem vet? Han kanske både sade till föraren och gjorde en anmälan, och filmade som bevis.
Det vart ju trots allt ett reportage i tv.

Björn Ax

Citat från: Nisse Bökelund skrivet 12 februari 2018, 13:16:24 PM
Vem vet? Han kanske både sade till föraren och gjorde en anmälan, och filmade som bevis.
Det vart ju trots allt ett reportage i tv.

Jo det vet vi ju inte vem dom flesta brukar inte göra det utan endast filma för att försöka sälja filmen till medier.

Gelgamesh

Visst kan man föra över fokuset på passagerarna om man vill. Man kan säkert berömma föraren för att han körde så "bra" trots sitt surfande också. Inte ett vingel liksom... Men det finns liksom bara EN förare av bussen. Och även om jag kan fantisera om att (beredd att ta ratten) skrämma skiten ur föraren för att ge honom en tankeställare så betyder det inte att jag hade gjort det, eller att passagerarna haft vare sig anledning till, eller borde ingripa. Min första tanke blev väl ungefär att, med den typen av omdöme, vad för resultat väntar man sig? Lär ju bli som att säga åt en dyngrak att han "är för full". Vad väntar man sig för reaktion liksom. Karln är en sopa. Och enda sättet att uppnå förståelse för begreppet respekt hos en sopa är genom rädsla.

Brysk tillsägelse med krav på omedelbart stopp och därefter ett ingripande alltså. Men det kan man bara begära av sig själv, inte någon annan.