På Vasabron 1976

Startat av Hasse L, 11 februari 2018, 20:30:23 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Hasse L


DGA 840 - Leyland Panther 1967 - SL H34 4440 och DLE 886 - SL H34 4306 (linje 55). Omlagd trafik under firandet av det kungliga bröllopet.

K R

Hej!

Snygg bild!

Två reviderade rödtakade H34 med två olika behandlingar av vänstra sidans takkant, avseende borttagande respektive försättning av linjenummerskyltskåpet.

De tre personbilar som ses på bilden är som alla nog säkert ser Volvo, längst fram i högerfilen en 140 av årsmodell 1974 med originalmonterade strålkastartorkare.

mvh K R

WalleW

Trevlig levande bild...igen  :) !

Jag har aldrig varit någon helhjärtad Volvo-entusiast, men fronten/grillen här på bilden hör i mitt tycke till den snyggare på 140-serien.
Snyggast var den på åm 1973 då stötfångaren inte var lika fet som på -74:an, den harmonierade bättre med det övriga linjespelet.

/   M v h   Walle

Nisse Bökelund

Citat från: WalleW skrivet 12 februari 2018, 12:09:34 PM
Trevlig levande bild...igen  :) !

Jag har aldrig varit någon helhjärtad Volvo-entusiast, men fronten/grillen här på bilden hör i mitt tycke till den snyggare på 140-serien.
Snyggast var den på åm 1973 då stötfångaren inte var lika fet som på -74:an, den harmonierade bättre med det övriga linjespelet.

/   M v h   Walle

Jag håller med dig. När dom kom så tyckte jag att dom liknade radiobilarna på Grönan.

Hälsningar Nisse.

Leyland

Fantastiskt trevlig bild! Fina vagnar!

christian berg

Kan bara instämma!

4440 blev kvar till slutet i juni 1982 som en av de sista Leyland i trafik.

Christian B