Utbildningsvagn Nobina 5941 - 10 februari 2018

Startat av Mikael T Nilsson, 10 februari 2018, 15:20:56 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson



Här kommer en bild på Nobina Norrtäljes utbildningsvagn 5941, en f.d. Skaraborgare som senare flyttades till SL-området och Norrtälje där den gick i trafik i SL-rött innan den blev utbildningsvagn.
Tror den blev utbildningsvagn under hösten 2017.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Ulf Berlin


Mikael T Nilsson

Citat från: Ulf Berlin skrivet 10 februari 2018, 17:04:50 PM
Härlig bild du fick där.:)/Ulf

Tack så mycket!  :) Jag hade tur då den plötsligt och väldigt lämpligt dök upp framför kameran. Man ser den ganska ofta kring Danderyd och Täby, men man är sällan beredd med kameran när den väl dyker upp.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Ersa

Som framkommit förr har Täby och Åkersberga under hela 2017 varit områden där utbildningsvagnar från Arriva, Nobina och Keolis varit synliga väldigt ofta. Hos Nobina är även 5512 ute som utbildningsvagn väldigt ofta.

Ulf Berlin

Citat från: Ersa skrivet 10 februari 2018, 20:23:56 PM
Som framkommit förr har Täby och Åkersberga under hela 2017 varit områden där utbildningsvagnar från Arriva, Nobina och Keolis varit synliga väldigt ofta. Hos Nobina är även 5512 ute som utbildningsvagn väldigt ofta.
Konstigt vore det annars,men det är sällan någon har visat dessa(nya)utbildningsbussar på bild.../Ulf

Ersa

Citat från: Ulf Berlin skrivet 10 februari 2018, 20:54:54 PM
Konstigt vore det annars,men det är sällan någon har visat dessa(nya)utbildningsbussar på bild.../Ulf

Beror nog mest på att det inte var speciellt tätt med aktiva fotografer under RB-avstängningen 2017, annat än i Danderyd då och då. Då man jobbade i området mötte man dem titt som tätt.

Bussmicke

Ersättningstrafiken blev ju mer o mer tråkigare ju mer SL-rött som kom så det är inte konstigt att vi höll oss borta. Det var ju de udd fåglarna man ville se. De röda kan/kunde man se när som helst annars ändå.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.