Namntävling för Östersunds elbussar

Startat av Ersa, 31 januari 2018, 16:46:34 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ersa

Nettbuss Stadsbussarna Östersund ber om hjälp med namnförslag till elbussarna, som ska trafikera den nya linjen mellan Torvalla och Brittsbo från och med mitten av mars. Förslagen ska vara inne innan 20 februari, och namnen presenteras De vinnande namnen presenteras på invigningen den 16 mars:
http://www.op.se/jamtland/ostersund/sa-kan-du-vara-med-och-dopa-de-nya-elbussarna

Bussmicke

Larv att ha namn på fordon.

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Sundås

Citat från: Bussmicke skrivet 08 februari 2018, 07:24:32 AM
Larv att ha namn på fordon.

//Bussmicke
www.bussmicke.se

Själv tycker jag det är trevligt! Växjö är ett bra exempel med massor av lokala profiler som fått namn på bussarna.
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

WalleW

Om jag inte minns fel hade vi för ca två år sedan en tråd med namnförslag till el-bussar, om än inte så väldigt seriös... :)

/   M v h   Walle

Cyklisten

Citat från: Sundås skrivet 09 februari 2018, 15:18:35 PM
Själv tycker jag det är trevligt! Växjö är ett bra exempel med massor av lokala profiler som fått namn på bussarna.

Så länge det inte blir som Landskrona då tycker jag att det är ok.

Sundås

Citat från: Cyklisten skrivet 18 februari 2018, 20:56:20 PM
Så länge det inte blir som Landskrona då tycker jag att det är ok.

Håller med om det.

Det som jag tycker är genomtänkt i Växjö är att de även lyft fram moderna profiler, bland annat Ola Salo och Carolina Klüft, jämte äldre profiler som Nils Dacke och Pär Lagerkvist.
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se