Nya generationens MAN Lion City

Startat av AO, 29 januari 2018, 23:19:54 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

AO

Kan inte se att det skrivits något om den nya generationens MAN Lion City här. Var ju dags för en uppdatering av modellen med tanke på att det var längesedan senast (om man inte räknar med metallisten i fram som en uppdatering).
Modellen testkörs just nu i olika Europeiska städer. Här är några bilder från München:

https://www.flickr.com/photos/frederikb/25841267928/in/photolist-DRoxWP-228YmwR-DRosqP-FnvfEd-DRoDov-23vjoLx-DRoGTg-xB1LuT-UHCLmX-Uw7i7t-Tr8Bq1-UHCd4a-UHCnp4-Uw6RRP-FnuNhm-xUavr8-xSDWgf-xTvAiH-xUaeHe-xB1a42/

Bussmicke

Usch vad ful, ser inte ut som en MAN.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Fredrik Gelin

Den har onekligen vissa drag av Citaro över sig, men smaken är som bekant olika.
På 80- och 90-talen var ju MAN och Mercedes stadsbussar väldigt lika varandra, men här ser det mer ut som att MAN liksom andra tillverkare försökt få med en del detaljer från lastbilarna vilket ju minskar produktionskostnaden något.

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk


Bussmicke

Bra bild annars bortsett obefinligt med luft/miljö runt bussen. Gillar inte så tajt fotade/beskurna bilder.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.