Fluga till uniformerna

Startat av Niklas Bygdestam, 29 januari 2018, 22:34:09 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Niklas Bygdestam


Bilden är hämtad från Nobinas uniformsbeställningar.
Numera finns det tydligen fluga till uniformerna. Jag kan inte komma på när jag senast sett någon som kör buss med fluga. Det måste vara rätt ovanligt.

Kan detta ha varit vanligare förr? Fast jag tycker mest även på gamla foton att förarna har slips.



Själv kommer jag nog fortsätta med slips i alla fall. Bilden visar den slips jag har till vardags :)
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Ersa

Jag har använt arbetsgivarens uniformsfluga på ett flertal bröllopskörningar de senaste 5-6 åren. Rätt uppskattat, faktiskt! :) Kanske lägger in ett foto senare.

Anders Noren

Är det fortfarande så att uniformsreglementet för herrarna medger fritt val av flera olika halsprydnader men bara har en tillåten nederdel, långbyxor?

pegee

Citat från: Anders Noren skrivet 30 januari 2018, 08:14:01 AM
Är det fortfarande så att uniformsreglementet för herrarna medger fritt val av flera olika halsprydnader men bara har en tillåten nederdel, långbyxor?

Nej då. Det finns shorts att beställa också.
Började köra tung trafik 1968. GDG sedemera Swebus på 70-talet. Linjebuss fram till sekelskiftet. Sedan några år med lastbil. Har lämnat linjetrafiken till förmån för charter i stället.

yngrot

Fluga har jag inte sett på alla år jag kört. Kan tänka mig den är ur vägen till skillnad mot slips. Nobina gröna slips är väl inte den snyggaste färgen heller
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Matti1524

Citat från: yngrot skrivet 30 januari 2018, 11:22:38 AM
Fluga har jag inte sett på alla år jag kört. Kan tänka mig den är ur vägen till skillnad mot slips. Nobina gröna slips är väl inte den snyggaste färgen heller


Påminner om Nobinas reflexer ! ::) länk http://www.mynewsdesk.com/se/nobina/news/knapp-paa-bussfoerare-ska-locka-fler-att-baera-reflex-138198


Matti

Matte

Kommer nog bli vanligare med fluga. För det är ganska många vad jag hört hos Nobina Södertörn som beställt fluga istället för slips. Även jag beställde fluga.