Sollentuna - 29 januari 2018 (Arriva)

Startat av Mikael T Nilsson, 29 januari 2018, 19:30:00 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson



Här kommer ett bildsvep från Sollentuna den 29 januari 2018. Först en gryningsbild på f.d. Mälarövagn Arriva 8402 som sedan 2017 är stationerad i Råsta.

Bussen gör här ett uppehåll vid Edsbergs centrum för att lasta resenärer mot Stockholms innerstad.



Flera Volvo B9S flyttades under senhösten från Norrort till Råsta, bl a 8175.



Och även ett gäng B9S-vagnar i 88xx-serien; 8863-67. Samtliga i denna lilla serie utom 8866 var i trafik i Sollentunatrakten denna morgon.
Är det tänkt att 88xx-vagnarna ska vara kvar i trafik  ett tag framöver? Jag trodde endast de lånades in i samband med den stora Roslagsbaneersättningen som nu är över för denna gång.



Som tidigare nämnts på Bussnack har 8754-56 som varit Hallänningar (och slivergrå) ett tag nu åter blivit SL-röda och är tillbaka i Norrortstrafiken. Här vagn 8756 på linje 607 mot Danderyds sjukhus.



Slutligen en av Arriva Norrorts nyaste tillskott, MAN-ledvagn 6907, på väg till hållplatsen för att lasta resenärer mot Åkerby industriområde (och bussgaraget i Täby).
Jag tror nu att samtliga MAN-ledvagnar i serien 6900-14 har satts i linjetrafik nu.






Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.