Blandade Nobinabusar i Skåne

Startat av AdmirT, 29 januari 2018, 00:10:45 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

AdmirT

Hej!

Det var längesen jag la upp några bilder här, men så är det när man har flera bollar i luften. Väljer som sagt att skylla det på tidsbrist, men bara för det så är jag fortfarande igång med fotandet. Nåväl, här kommer ett svep som är taget under gångna veckan. (OBS KLICKA PÅ RESPEKTIVE BILD FÖR HÖGRE UPPLÖSNING)

Vi börjar med Nobina 3620 i Löddeköpinge. En av totalt 16 nya Solaris Urbino 15 som drivs på HVO och anskaffades till nya Lund Väster-avtalet. Fantastiskt fina bussar! Bilden är tagen den 22/1 och det är inte så ljust under dessa månader...


Sen transporterar vi oss ner till Malmö och Gustav Adolfs Torg där flexbussen 6641 står och inväntar på uppdrag. Bussen är nyinflyttad från Kalmar sedan sensommaren.


På Vinkeldepån hittar vi en annan nyinflyttad Kalmarit, nämligen 7461:


I Landskrona hittar vi en Solaris som flyttats från Lund för att användas på Lund Väster-avtalet. Bussen har fått en rejäl uppfräschning med ny lack, wi-fi, USB-uttag samt nya gråa fräscha säten. Verkligen urläckert!


Åter till Malmö och Värnhemstorget där vi hittar en annan speciell Kalmarit tack vare inv.numret, nämligen 0054:


Sist men inte minst, en av Malmös äldsta stadsbussar som fortfarande kämpar på. Frågar man mig så är denna och dess syskon de bästa bussarna i Malmö! Det hade verkligen varit en utmaning att se denna på linje 99 i Malmö, men drömma får man fortsätta göra.... :)


Det var allt för denna gång! Hoppas det uppskattades!! :)


Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/

Sundås

Mycket trevligt att se dessa gamla Kalmariter på nya uppdrag. :)

Imponerad att de fortfarande rullar dock.. ;)
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Walter

Tack för bilderna. Är det fast placering av vissa bussar i Lödde eller är det olika? Fler än 7755(?) som blivit upprustade?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

AdmirT

Citat från: Sundås skrivet 29 januari 2018, 09:20:32 AM
Mycket trevligt att se dessa gamla Kalmariter på nya uppdrag. :)

Imponerad att de fortfarande rullar dock.. ;)

Jodå, de tjänstgör för fullt i Malmö :)

Citat från: Walter skrivet 29 januari 2018, 15:54:32 PM
Tack för bilderna. Är det fast placering av vissa bussar i Lödde eller är det olika? Fler än 7755(?) som blivit upprustade?

Det är rörliga placeringar där bussar körs mellan Malmö, Lund och Löddeköpinge. Tankomlopp styr det hela. Nästan hela norra Skånes fordonsflotta har blivit uppfräschade. 7750, 7751, 7752, 7753 samt 7755 är hittills de Solaris som varit på rekond.
Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/

Gano



Vi börjar med Nobina 3620 i Löddeköpinge. En av totalt 16 nya Solaris Urbino 15 som drivs på HVO och anskaffades till nya Lund Väster-avtalet. Fantastiskt fina bussar! Bilden är tagen den 22/1 och det är inte så ljust under dessa månader...


Var fotograferade du den bilden skyltningen visar linje ett i i Helsingborg.

Bernt Talbrant

Citat från: Gabbe skrivet 29 januari 2018, 20:34:00 PM

Vi börjar med Nobina 3620 i Löddeköpinge. En av totalt 16 nya Solaris Urbino 15 som drivs på HVO och anskaffades till nya Lund Väster-avtalet. Fantastiskt fina bussar! Bilden är tagen den 22/1 och det är inte så ljust under dessa månader...


Var fotograferade du den bilden skyltningen visar linje ett i i Helsingborg.

Fyra av bilderna, bl a denna, verkar väl vara tagna vid en depå.

Gano

Citat från: Bernt Talbrant skrivet 29 januari 2018, 20:47:08 PM
Fyra av bilderna, bl a denna, verkar väl vara tagna vid en depå.

Jo men menade mest med skyltningen på regionbussen den är skyltad som stadsbuss 1 i Helsingborg.

Bernt Talbrant

Citat från: Gabbe skrivet 29 januari 2018, 21:16:19 PM
Jo men menade mest med skyltningen på regionbussen den är skyltad som stadsbuss 1 i Helsingborg.

Ja den skyltningen går väl att ordna på alla bussar misstänker jag.

AdmirT

Citat från: Bernt Talbrant skrivet 29 januari 2018, 21:20:35 PM
Ja den skyltningen går väl att ordna på alla bussar misstänker jag.

Precis så!
Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/

Walter

Såg en av de övertagna från Transdev som också varit på besök i lackboxen. Är det planerad uppfrächning även av dessa eller bättringsjobb vid behov?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

AdmirT

Citat från: Walter skrivet 30 januari 2018, 09:42:59 AM
Såg en av de övertagna från Transdev som också varit på besök i lackboxen. Är det planerad uppfrächning även av dessa eller bättringsjobb vid behov?

När trafiken upphandlades fanns det ett krav om att operatören som tar över bussarna ska även fräscha upp dessa henom en rekond, så absolut är det tänkt att samtliga 25-vagnar ska fräschas upp.
Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/

Bussmicke

Föredömligt bra fotograferade garagebilder när du tar bort Ej i trafik osv.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

yngrot

Fina bilder men att klicka på dem för bättre upplösning blev att jag hamna på  reklamsida
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

AdmirT

Citat från: yngrot skrivet 30 januari 2018, 21:47:33 PM
Fina bilder men att klicka på dem för bättre upplösning blev att jag hamna på  reklamsida

Tack! Vet faktiskt inte varför det blir så. Använder postimage som uppladdningssida
Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/

Bussmicke

Ladda upp på hemsidan och länka därifrån?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.