Linje 688 Danderyds Sjukhus

Startat av Buzzlover, 16 januari 2018, 10:15:53 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Buzzlover

Hej! Upptäckte precis att den turen som förut vart 688 Oskar Fredriksborg - Vaxholms Kyrka sedan 670(E) Vaxholms Kyrka - Danderyds Sjukus börjat annonserats i reseplaneraren och tjänsten som 688 Oskar Fredriksborg - Vaxholms kyrka sedan 688 Vaxholms Kyrka - Danderyds Sjukhus, nån som vet om den nu skyltar 688 DAS eller fortfarande 670 DAS? (bifogar bild nedanför)

Mina bilder på Kollektivtrafiken hittar ni här:
https://www.instagram.com/swedishtransit/

Barndomsdrömmen är äntligen uppfylld, den 10 Februari 2021 blev jag tillslut Busschaufför!

Kristofer

Reseplaneraren anser att den skyltas 688 i alla fall.

( ) Turer inom parentes endast t. o. m. 1/11 1964 samt fr. o. m. den 1/5 1965.

buskörare

Ja, från 10/12 eller när det var vi bytte tidtabell, så skyltar den 688 Danderyds sjukhus redan vid Oskar Fredriksborg faktiskt. Förr hette den ju 688 Vaxholms kyrka fram till kyrkan, där den skyltade om till 670 Danderyds sjukhus.

igel

Åkte med den i morse. Och det stämmer, däremot har man missat att den fortsätter till Danderyds sjukhus i hållplatstidtabellerna där är fortfarande Vaxholms kyrka sista hållplats.

Buzzlover

Citat från: igel skrivet 17 januari 2018, 10:06:54 AM
Åkte med den i morse. Och det stämmer, däremot har man missat att den fortsätter till Danderyds sjukhus i hållplatstidtabellerna där är fortfarande Vaxholms kyrka sista hållplats.
Bara för att jag är nyfiken, kommer du möjligtvis ihåg vilken buss du fick (t.ex 8119)
Mina bilder på Kollektivtrafiken hittar ni här:
https://www.instagram.com/swedishtransit/

Barndomsdrömmen är äntligen uppfylld, den 10 Februari 2021 blev jag tillslut Busschaufför!

igel

Citat från: Buzzlover skrivet 17 januari 2018, 11:02:28 AM
Bara för att jag är nyfiken, kommer du möjligtvis ihåg vilken buss du fick (t.ex 8119)
Nej, men det var en 65XX-vagn.

buskörare

Citat från: igel skrivet 17 januari 2018, 12:05:21 PM
Nej, men det var en 65XX-vagn.

65-vagn? Sånna här vi inga av i Vaxholm.

Edit: Kanske menas 85-vagn?

buskörare

Det ska gå boggi på den turen. Icke skoldagar fr det gå 83-vagn, men annars ska det vara boggi. Den körs av Vaxholm, så ingen röd ledvagn för sånna här vi inte här.

igel

Citat från: buskörare skrivet 17 januari 2018, 12:22:07 PM
65-vagn? Sånna här vi inga av i Vaxholm.

Edit: Kanske menas 85-vagn?
Oj en felskrivning, ska så klart vare en 85-vagn.


buskörare

Citat från: igel skrivet 17 januari 2018, 13:20:34 PM
Oj en felskrivning, ska så klart vare en 85-vagn.

Kom på det sen, att det nog var så.

at1981

Hejsan!

Ser att det framgår i tidtabellen att linje 688 fortsätter till Danderyds sjukhus just denna turen!  :-*
Synd det inte finns någon 688 från Tekniska / Danderyd till Rindö på eftermiddagen också!  :'(

Länk:
https://sl.se/ficktid/vinter/v688.pdf
Med vänliga hälsningar Alexander T (at1981) från Södra Kopparmora ute på Värmdö i Södra Uppland.

buskörare

Citat från: at1981 skrivet 17 januari 2018, 16:20:08 PM
Hejsan!

Ser att det framgår i tidtabellen att linje 688 fortsätter till Danderyds sjukhus just denna turen!  :-*
Synd det inte finns någon 688 från Tekniska / Danderyd till Rindö på eftermiddagen också!  :'(

Länk:
https://sl.se/ficktid/vinter/v688.pdf

Denna är ju i första hand en skoltur för elever som ska från Rindö till Vaxholm. Beläggningen från Rindö till Danderyd är liten, max 5-10 personer åker med hela vägen. Så det finns nog ingen anledning att sätta in en tur från Danderyd till Rindö. Tekniska är väl inte aktuellt alls med tanke på att den körs med röd buss. Vilket kanske kan vara anledningen till att den numera heter 688.
Jag har sagt att dom borde korta ner turen till Engarn, den behövs egentligen inte då det går en 670 strax före, en 670X strax efter och en 680 till Danderyd samtidigt som 688 kommer till Engarn.

Buzzlover

Citat från: buskörare skrivet 17 januari 2018, 13:15:46 PM
Det ska gå boggi på den turen. Icke skoldagar fr det gå 83-vagn, men annars ska det vara boggi. Den körs av Vaxholm, så ingen röd ledvagn för sånna här vi inte här.

Konstigt, kom upp en bild (som jag självklart inte hittar) på denna tur när den blev 670(E) å då var det B9S vis Oskar Fredriksborg, så antog att den alltid kördes med led (tror även någon sa att den alltid gick med led i den tråden)

EDIT: Hittade tråden å de va ingen mindre än Buskörare själv som lade upp tråden + bilden + att den alltid skulle gå med ledvagn
Mina bilder på Kollektivtrafiken hittar ni här:
https://www.instagram.com/swedishtransit/

Barndomsdrömmen är äntligen uppfylld, den 10 Februari 2021 blev jag tillslut Busschaufför!

Fredrik Gelin

Citat från: Buzzlover skrivet 17 januari 2018, 22:47:11 PM
Konstigt, kom upp en bild (som jag självklart inte hittar) på denna tur när den blev 670(E) å då var det B9S vis Oskar Fredriksborg, så antog att den alltid kördes med led (tror även någon sa att den alltid gick med led i den tråden)

EDIT: Hittade tråden å de va ingen mindre än Buskörare själv som lade upp tråden + bilden + att den alltid skulle gå med ledvagn
Busstyp är nog att betrakta som färskvara. Det är sannolikt inget krav från SL att det skall gå en viss busstyp på den aktuella avgången, så länge ingen blir kvarlämnad är det förmodligen upp till entreprenören att avgöra vilken busstyp som är lämpligast.

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk


buskörare

#14
Citat från: Buzzlover skrivet 17 januari 2018, 22:47:11 PM
Konstigt, kom upp en bild (som jag självklart inte hittar) på denna tur när den blev 670(E) å då var det B9S vis Oskar Fredriksborg, så antog att den alltid kördes med led (tror även någon sa att den alltid gick med led i den tråden)

EDIT: Hittade tråden å de va ingen mindre än Buskörare själv som lade upp tråden + bilden + att den alltid skulle gå med ledvagn

Och tittar du på datum på den tråden så var den garanterat skapad innan sommaren 2016.
Dvs innan detta
https://www.omnibuss.se/forum/index.php/topic,68299.0.html