Linje 688 Danderyds Sjukhus

Startat av Buzzlover, 16 januari 2018, 10:15:53 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

buskörare

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 18 januari 2018, 07:07:38 AM
Busstyp är nog att betrakta som färskvara. Det är sannolikt inget krav från SL att det skall gå en viss busstyp på den aktuella avgången, så länge ingen blir kvarlämnad är det förmodligen upp till entreprenören att avgöra vilken busstyp som är lämpligast.

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk

Anledningen till att det ska gå boggi på den är just för att vi ska få med alla från Rindö till Vaxholm. Innan man ställde till det på Vaxholmsdepån gick det ledvagn på den, men nu finns ingen plats för röda ledvagnar och då är boggi nästa val.
Så det är Arriva som bestämt det, liksom dom har bestämt hur många av varje busstyp det måste finnas på varje depå.
SL bryr sig nog mest om färgen på bussen...

Bussmicke

Citat från: at1981 skrivet 17 januari 2018, 16:20:08 PM
Hejsan!

Ser att det framgår i tidtabellen att linje 688 fortsätter till Danderyds sjukhus just denna turen!  :-*
Synd det inte finns någon 688 från Tekniska / Danderyd till Rindö på eftermiddagen också!  :'(

Länk:
https://sl.se/ficktid/vinter/v688.pdf

Dock är inte linjebeskrivningen uppdaterad med detta.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

buskörare

Sen några veckor tillbaka är denna linje nog nu den enda som är skyltad Endast avstigning mer än halva linjesträckningen och kanske den av SL's linjer som inte finns med i reseplaneraren och därmed inte heller behöver lasta på 13 hållplatser på raken.

Bussmicke

Jag var i Danderyd igår och jag såg ingen sån buss.

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Fredrik Gelin

Den går ju bara en gång per morgon då det är skolbussen som fortsätter.
Har för mig att den går strax före åtta från Rindö vilket borde betyda att den är i Danderyd runt 8:30-8:45 någonstans.
Är den dessutom skyltad endast avstigning kan det kanske vara svårt att veta vilken buss det är i röran vid Danderyd på morgonen.

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk


buskörare

Citat från: Bussmicke skrivet 22 februari 2018, 20:35:51 PM
Jag var i Danderyd igår och jag såg ingen sån buss.

//Bussmicke
www.bussmicke.se

Det är för att den bara landar där, släpper och sen tommar tillbaka till Vaxholm. Den kommer in ca 8.28.

buskörare

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 22 februari 2018, 21:46:21 PM
Den går ju bara en gång per morgon då det är skolbussen som fortsätter.
Har för mig att den går strax före åtta från Rindö vilket borde betyda att den är i Danderyd runt 8:30-8:45 någonstans.
Är den dessutom skyltad endast avstigning kan det kanske vara svårt att veta vilken buss det är i röran vid Danderyd på morgonen.

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk

Det är ju en skolbuss med modifikation, den går även icke skoldagar. Men visst är den i första hand för att ta Rindöbarnen till numera mest Kronängsskolan i Vaxholm. Den går 7.24 från OF.

Bussmicke

8:28 stod jag där med kameran. Får hålla utkik explicit efter den nästa gång.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

buskörare

Citat från: Bussmicke skrivet 23 februari 2018, 10:14:40 AM
8:28 stod jag där med kameran. Får hålla utkik explicit efter den nästa gång.

Idag var jag tidig.