SJ-reklam 1965

Startat av Hasse L, 13 januari 2018, 19:25:59 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Hasse L

                                         


Ulf Berlin

Intressant att linjerna hade dessa nummer redan då.
1.15 till Norrtälje via Åkerberga tyder på direktbuss endast för påstigande?/Ulf

Kristofer

Citat från: Ulf Berlin skrivet 16 januari 2018, 20:29:39 PM
Intressant att linjerna hade dessa nummer redan då.
1.15 till Norrtälje via Åkerberga tyder på direktbuss endast för påstigande?/Ulf
Det var väl 1964 som Solna- Danderyd- och Huddingelinjerna fick linjenummer i 500-, 600- resp 700-serierna?
Och läser du tabellen noga ser du att bussarna endast stannade vid i tidtabellen angivna platser söder om Elmsta, och att lokalresor söder om Norrtälje inte var tillåtna.
( ) Turer inom parentes endast t. o. m. 1/11 1964 samt fr. o. m. den 1/5 1965.

Peter Rost

SJ Danderyds billinjegrupp (600 - serien) infördes 1964-07-30.

Ingick Rimbo, och Norrtäljedistriktet i samma billinjegrupp?

//Peter

Niklas Bygdestam

Citat från: Hobgoblin skrivet 13 januari 2018, 19:25:59 PM
                                         


Roligt att se kartan! Linje 811 som går mellan Uppsala och Öregrund via Alunda, Gimo och Östhammar verkar faktiskt orörd än idag. När jag ser på kartan verkar det som om den redan då gick precis likadant som den gör än idag :)
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Ulf Berlin

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 19 januari 2018, 13:33:06 PM

Roligt att se kartan! Linje 811 som går mellan Uppsala och Öregrund via Alunda, Gimo och Östhammar verkar faktiskt orörd än idag. När jag ser på kartan verkar det som om den redan då gick precis likadant som den gör än idag :)
...förrutom att den numera går nya vägen innan Alunda...
(Eje L m fl kan säkert utveckla varför bussarna i Uppland fick nummer i 8xx serierna)/Ulf