Här fångas sms:ande bussföraren på film i sl trafiken

Startat av eldani, 04 januari 2018, 21:44:20 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lars-Håkan_E

Citat från: igel skrivet 06 januari 2018, 22:33:41 PM
Det betyder altså att SL-resenären kan förvänta sig högst varierande tillförlitlighet i realtidssystemet i framtiden, om operatörerna väljer att utväckla det olika mycket.

Utöver grundkraven kanske men varför utveckla systemet utöver det som krävs då dessa funktioner ändå inte stöds av det mottagande systemen

igel

Citat från: Lars-Håkan_E skrivet 06 januari 2018, 22:40:31 PM
Utöver grundkraven kanske men varför utveckla systemet utöver det som krävs då dessa funktioner ändå inte stöds av det mottagande systemen
Det betyder i princip att datakvaliten i SL-applicationer för resenärer inte kan utväcklas mellan upphandlingar. Under 12 år sker det trots allt en viss teknisk utväckling i samhället.

Ersa

Citat från: igel skrivet 06 januari 2018, 21:52:26 PM
Men Access hänger ju idag samman med Init (Buss-pcn och radion). Så även Access kommer ju att behöva integreras i framtiden också.

Men dagens Access-system är ju rätt föråldrat idag, och lär behöva ersättas med ett modernare biljettsystem innan eller i samband med att PC:n ersätts med operatörers egna lösningar.

igel

Citat från: Ersa skrivet 06 januari 2018, 23:14:28 PM
Men dagens Access-system är ju rätt föråldrat idag, och lär behöva ersättas med ett modernare biljettsystem innan eller i samband med att PC:n ersätts med operatörers egna lösningar.
Efter lär bli svårt, då SL redan i upphandlingen exakt har definierat biljettsystemets gränssnitt. Om SL vill införa ett nytt system, ommer de att behöva förhandla med operatörerna och vi vet alla hur prislappen brukar bli vid sådana förhandlingar. Det blir ju ett sorts tillägsavtal.