Nya ledbussar i Norrort

Startat av buskörare, 03 januari 2018, 10:43:25 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

buskörare

Nu har det kommit ett gäng av de nya ledbussarna av märket MAN till Täbydepån. Mötte även 8753 som blivit röd.

Mikael T Nilsson

Citat från: buskörare skrivet 03 januari 2018, 10:43:25 AM
Nu har det kommit ett gäng av de nya ledbussarna av märket MAN till Täbydepån. Mötte även 8753 som blivit röd.

Hej,

Tack för info. Har de kommit i linjetrafik än? Är det både röda och blå som kommit?
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

virtual1

Citat från: buskörare skrivet 03 januari 2018, 10:43:25 AM
Nu har det kommit ett gäng av de nya ledbussarna av märket MAN till Täbydepån. Mötte även 8753 som blivit röd.

Va, trodde 8753 var vit och turkos ;)

https://goo.gl/images/rvjF4v

Mr.Omsi

Citat från: buskörare skrivet 03 januari 2018, 10:43:25 AM
Nu har det kommit ett gäng av de nya ledbussarna av märket MAN till Täbydepån. Mötte även 8753 som blivit röd.

8753 har alltid varit röd 8754-56 är däremot silvriga

buskörare

Citat från: Mr.Omsi skrivet 03 januari 2018, 17:21:43 PM
8753 har alltid varit röd 8754-56 är däremot silvriga

Då var det nån av dom jag mötte och läste fel. Den hade fortfarande klisterlappen över destinationsskylten, så nån av hemvändarna var det.

buskörare

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 03 januari 2018, 13:05:55 PM
Hej,

Tack för info. Har de kommit i linjetrafik än? Är det både röda och blå som kommit?

Bara röda. De blå kommer till sommaren har jag hört. De är numrerade och klara, men har inte sett nån av dom på linjer än. Det kanske nån som kör på Täbydepån säga mer om, jag är bara där på snabbvisiter och såg att dom stod på rampen.

Bussmicke

MAN ledbuss 6900-6906, fler?
I vilkett fall som helst kommer jag kunna fylla på med nya bilder i..
www.bussmicke.se/Bildgalleri/Bussar/Sverige/A/Arriva/6900/index.html
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

buskörare

Citat från: Bussmicke skrivet 03 januari 2018, 22:01:53 PM
MAN ledbuss 6900-6906, fler?
I vilkett fall som helst kommer jag kunna fylla på med nya bilder i..
www.bussmicke.se/Bildgalleri/Bussar/Sverige/A/Arriva/6900/index.html

Ja, nått sånt är det nog. Räknade aldrig, men runt 5-6 st tänkte jag att det var. Jag ser dig ganska ofta i Danderyd nu (och du har åkt med mig flera gånger ;) ) så du borde nog se dessa snart.

Bussmicke

Citat från: buskörare skrivet 03 januari 2018, 22:19:08 PM
Ja, nått sånt är det nog. Räknade aldrig, men runt 5-6 st tänkte jag att det var. Jag ser dig ganska ofta i Danderyd nu (och du har åkt med mig flera gånger ;) ) så du borde nog se dessa snart.
Så ofta är jag inte där, kanske någon annan?

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

buskörare

Citat från: Bussmicke skrivet 04 januari 2018, 08:37:08 AM
Så ofta är jag inte där, kanske någon annan?

//Bussmicke
www.bussmicke.se

Brukar du inte åka 670 från Danderyd till Tekniska? Kanske tagit fel på person då.

Mikael T Nilsson

Citat från: buskörare skrivet 03 januari 2018, 21:45:35 PM
Bara röda. De blå kommer till sommaren har jag hört. De är numrerade och klara, men har inte sett nån av dom på linjer än. Det kanske nån som kör på Täbydepån säga mer om, jag är bara där på snabbvisiter och såg att dom stod på rampen.

Tack för uppgifterna!
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Bussmicke

Citat från: buskörare skrivet 04 januari 2018, 09:11:00 AM
Brukar du inte åka 670 från Danderyd till Tekniska? Kanske tagit fel på person då.

Jag brukar ta tunnelbanan den sträckan för det mesta.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Mikael T Nilsson

6900-6906 verkar inte ha tagits i linjetrafik än. Samtliga var fortfarande försedda med vit skyddsplast kring förarsätet idag.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

igel

Citat från: buskörare skrivet 03 januari 2018, 22:19:08 PM
Jag ser dig ganska ofta i Danderyd nu (och du har åkt med mig flera gånger ;) ) så du borde nog se dessa snart.
Vet nog vem du tänker på men han ser inte ut så här. http://bussmicke.se/Runor/

Mr.Omsi

Citat från: Bussmicke skrivet 03 januari 2018, 22:01:53 PM
MAN ledbuss 6900-6906, fler?
I vilkett fall som helst kommer jag kunna fylla på med nya bilder i..
www.bussmicke.se/Bildgalleri/Bussar/Sverige/A/Arriva/6900/index.html
Ska komma 15 stycken nu i Januari så siffrorna lär bli 6900-6914