Vad hände med Nobina 7050?

Startat av Gano, 31 december 2017, 13:02:14 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Gano

En Scania citywide Nobina 7050 gick runt Helsingborgs området för några år sedan men var är den nu. Var bussen en test buss eller något annat.

Bese001

Hej!

Bilregistret säger att den, (DZB 442), ställdes av 161024 och registrerades på Scania Centralåkeriet, Södertälje 161021.
Den lär ju därmed inte vara kvar i Skåne.

Walter

En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Gano

Att den inte var kvar i Skåne förstod jag men det är synd för bussen var annorlunda med en lite finare front och lakering än de andra Scanior.

CW66

Scania har den som testbuss i Södertälje. Ses ibland där till och från när den är ute och kör.

Hasse L

Min enda bild av bussens dörrsida, tyvärr begränsad av några gatumöbler:


Gano

Citat från: Hobgoblin skrivet 01 januari 2018, 13:57:29 PM
Min enda bild av bussens dörrsida, tyvärr begränsad av några gatumöbler:



Fin bild men synd att våra Scanior inte ser ut som den. Dem hade sett mycket modernare och snyggare ut.

Walter

Fast 7050 är ca två år yngre än Scaniorna i 74/75 serien så det gick väl inte att beställa Citiwide (som 7050 är) år 2012?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Mattias Petersson

Har bara åkt med den en gång mellan Ramlösa Station till Landskrona Skeppsbron linje 220, Saknar bussen var en fin buss önskar den kan komma tillbaks snart igen.



Stolt ägare av Canon EOS 80D - Panasonic Lumix tz95.

Flick.
https://www.flickr.com/photos/143254245@N06/

Gano

Citat från: Walter skrivet 02 januari 2018, 00:16:35 AM
Fast 7050 är ca två år yngre än Scaniorna i 74/75 serien så det gick väl inte att beställa Citiwide (som 7050 är) år 2012?

Jo men det är synd för den var så fin.

Jan

Bussen lämnades tillbaka till Scania. Dock så kom den inte långt utan crashade några dagar efter.
I branschen 37 år