Två vändor till vattnet

Startat av Jocke Selling, 23 december 2017, 09:18:03 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jocke Selling

Så här i juletider finner jag ofta lite tid till busskörning, vilket säkert passar bra med att andra vill ha ledigt.


Söndag 17/12:




Fredag 22/12:




Ni kan ju gissa vilken som var trevligast att köra.


Janne Rickman


Ersa

Citat från: Jocke Selling skrivet 23 december 2017, 09:18:03 AM
Ni kan ju gissa vilken som var trevligast att köra.

Jag skulle vilja gissa på den övre, men folk (även här i forumet) brukar ju bli så arga och besvikna om man inte dyrkar den nedre. ::)

Jocke Selling

Ja den övre var helt fantastisk att köra, Volvon var för all del inte helt otrevlig den heller :)

roggek

Citat från: Ersa skrivet 23 december 2017, 13:36:06 PM
Jag skulle vilja gissa på den övre, men folk (även här i forumet) brukar ju bli så arga och besvikna om man inte dyrkar den nedre. ::)

Kan ju bero på felstavningen... ::)
Kikki skall det vara och inget annat

Ulf Berlin

Hur fungerar detta då när det är 2 olika trafikutövare?
Kollar du med respektive direkt eller har dom någon samordning tillsammans där"vakanserna"framkommer,
eller kör man dessuton varandras vagnar/turer?/Ulf

Jocke Selling

Citat från: Ulf Berlin skrivet 23 december 2017, 22:56:01 PM
Hur fungerar detta då när det är 2 olika trafikutövare?
Kollar du med respektive direkt eller har dom någon samordning tillsammans där"vakanserna"framkommer,
eller kör man dessuton varandras vagnar/turer?/Ulf

Båda har en förmåga att höra av sig om de behöver min hjälp. Ibland går det och ibland går det inte.
Så här runt jul lät jag dessutom meddela att det fanns goda förutsättningar för min medverkan.
Normalt kör de inte varandras vagnar.

yngrot

Trevligt med lite gula vagnar .  Tog du någon bild på Setra  invändigt  förarplatsen ? Vore trevligt se  Volvo vet vi ju hur den ser ut  ;)
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Buzzlover

Citat från: yngrot skrivet 27 december 2017, 01:12:44 AM
Trevligt med lite gula vagnar .  Tog du någon bild på Setra  invändigt  förarplatsen ? Vore trevligt se  Volvo vet vi ju hur den ser ut  ;)
Interiören på sätena (Setran) finns på Facebook gruppen Forum Bussdepån om du lyckas söka tillbaka någon vecka eller två
Mina bilder på Kollektivtrafiken hittar ni här:
https://www.instagram.com/swedishtransit/

Barndomsdrömmen är äntligen uppfylld, den 10 Februari 2021 blev jag tillslut Busschaufför!