Nobina kör i Täby, för vem? och vad är det för fordon? Nobinanummer?

Startat av virtual1, 20 december 2017, 11:57:31 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

virtual1

Sen några månader tillbaka har jag noterat att Nobina verkar köra nån typ av skoltrafik här i Täby med småbussar som känns hopplockade från både här och där, man har en liten provisorisk depå i närheten av Täby C vid Roslagsbanan, dock står bussarna illa till där (vända mot Roslagsbanan) så jag har bara fått två på bild (visar de senare då de är redigerade) HAA025 och LDJ296¨- nån som vet vad det är för trafik? Hur länge ska den hålla på? Och har minibussarna fått några Nobinanummer????

Lars_L

Tycks vara underleverantörer till DRT solutions som vann upphandlingen i augusti. På Täby kommuns hemsida står det inför hösten 2017 att:

"Från 21 augusti kommer det att vara andra fordon och förare än de som kört under sommaren. Specialfordonen kommer att köras av förare från företaget Nobina. Taxibilarna kommer att köras av förare från företaget My Cab Scandinavia. De flesta taxibilarna är svarta. Inledningsvis kommer även vissa taxibilar att vara gula, inhyrda från Sverigetaxi. Dessa kommer successivt att fasas ut."

De bör alltså ha rullat ett tag, men kanske stått uppställda på annan plats tidigare?
Inlägget är signerat Lars Lundqvist

AdmirT

Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/

virtual1


virtual1

Citat från: Lars_L skrivet 20 december 2017, 12:47:13 PM
Tycks vara underleverantörer till DRT solutions som vann upphandlingen i augusti. På Täby kommuns hemsida står det inför hösten 2017 att:

"Från 21 augusti kommer det att vara andra fordon och förare än de som kört under sommaren. Specialfordonen kommer att köras av förare från företaget Nobina. Taxibilarna kommer att köras av förare från företaget My Cab Scandinavia. De flesta taxibilarna är svarta. Inledningsvis kommer även vissa taxibilar att vara gula, inhyrda från Sverigetaxi. Dessa kommer successivt att fasas ut."

De bör alltså ha rullat ett tag, men kanske stått uppställda på annan plats tidigare?

Detta hittade jag på Mitti:s hemsida också:
'Avtalet med det nuvarande taxibolaget DRT Solutions gäller fram till den 1 mars 2018, då det är tänkt kommunen ska hitta en ny långsiktig lösning' - så ett par månader till har man åtminstone på sig att försöka plåta de alla då...

buskörare

Om jag inte minns fel, så sades förra avtalsinnehavaren upp pga usel kvalitet och detta blev en nödlösning.

Ersa


igel

Jag har sett ganska många morgnar en Nobina buss stå uppställd i backen up mot Mörby C, har den något med skolskjutsandet att göra.