Blått på SL-linje 73

Startat av Hasse L, 22 november 2017, 21:18:40 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmax

Citat från: Hobgoblin skrivet 04 december 2017, 22:29:53 PM
14.30 från Östhammarsgatan. Efter Odenplan går bussen över på 73:an efter en tomtur till Karolinska Institutet (min teori); den här avgången är den enda på 72:an.  /Hasse

Okej, lär vara ganska stor chans att den är blå någon mer gång denna vecka då, precis innan 6an startar.

Karsten

Citat från: Bussmax skrivet 05 december 2017, 07:28:21 AM
Okej, lär vara ganska stor chans att den är blå någon mer gång denna vecka då, precis innan 6an startar.

Dock inte idag, då 4050 ser ut att vara planerad på nämnda omlopp.

Bussmax

Ja, eftersom det bara är en tur som Frihamnen kör så lär ju inte chansen vara 100 % varje dag. Det är ju därför det skulle vara kul att få det på bild. Likaså blåbuss på 76 och Lidingölinjerna skulle vara kul att se nu innan 6ans start.

Hasse L

Även 7207 har nu observerats på 73:an blålackad, men här har vi 7201 som kan antas vara överförd från Fredriksdal till Frihamnen. Idag gick 7196 på 72:ans ledbussavgång.


Bussmax

Haha, snacka om att jag har otur. Igår gick 4050 på 72 och blåbussarna var enbart på 73. Men idag var de alltså både ute på 72, 73 och 76  ;D

Bussmicke

Skulle uppskatta mycket att få se en blå 72.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmax

Jag också. Man kan ju hoppas på att turen får dispans och körs med blåvagn varje vardag när 6an blir blå. Men så blir det troligen inte.

Bussmicke

Jag visste inte om den blåa 72:an när jag vari stan senast.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmax

Det ju tråkigt, det går även blåa 76 or. Senast idag faktiskt

Fredrik Gelin

Nej, 72:an kommer inte att gå med blåbuss från och med måndag då sexan tillsammans med ettan kommer att sluka de blåbussar som finns i Frihamnen.
De avgångar som Frihamnen kör på 72:an och 76:an kommer i planerat läge att köras med normal- respektive boggibuss.

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk


Hasse L

Citat från: Bussmax skrivet 08 december 2017, 21:26:16 PM
Det ju tråkigt, det går även blåa 76 or. Senast idag faktiskt

Ja, denna dök plötsligt upp när jag försökte fota ännu några 59:or på Södermalm idag - den näst sista trafikdagen.


EKY 482.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.