CDC 713

Startat av Hasse L, 23 oktober 2017, 19:54:56 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Hasse L


CDC 713 

Denna välhållna Scania-Vabis CF utgjorde länge ett regelbundet inslag på 44:an. Mohlin Touring körde väl det mesta på linjen, men jag har aldrig kunnat hitta några uppgifter om bussens ursprungliga ägare. Någon vet nog mera?

Lars-Håkan_E

#1
CDC713/Y 163 har väl tillhört Svensson i Gnarp men ursprunget är väl Matfors Omnibuss?  ch 551352 ??

Greger Larsson

Ja, det är Matfors från början och enligt mina noteringar kom den till Svensson först -79. Nu kan det ju vara så att det är fel och att han hade den tidigare än så, alternativt hade den inlånad.
Svensson körde ju på 44:an med ett par gamla Hägglundare också.

Greger Larsson

Har kollat upp bussen lite bättre nu.
Den ägdes av Svensson Buss mellan juni och augusti -76, men såldes 76-08-11 t Nyman&Shultz Turistbussar AB. Följaktligen var alltså Nymans ägare när bilden togs och den fanns kvar i deras ägo fram till maj -79 då Alviks Buss utanför Luleå blev ny ägare.

Hasse L

Citat från: Greger Larsson skrivet 02 november 2017, 22:01:46 PM
Har kollat upp bussen lite bättre nu.
Den ägdes av Svensson Buss mellan juni och augusti -76, men såldes 76-08-11 t Nyman&Shultz Turistbussar AB. Följaktligen var alltså Nymans ägare när bilden togs och den fanns kvar i deras ägo fram till maj -79 då Alviks Buss utanför Luleå blev ny ägare.
Tack för dessa uppgifter!  /H

Åkarns Kalle

Tack för både bild och uppgifter.......
Åkeriet har kört för Bilspedition, Linjegods, ASG, Fraktarna samt X-Trafik.

Peter Öden

Hej !

Bussen ska finnas kvar dock avställd 12-08-16, ägs av en privatperson i Österbybruk. Lastbilsregad.

Mvh Peter Ö

Bussmicke

Citat från: Peter Öden skrivet 04 november 2017, 18:35:52 PM
Hej !

Bussen ska finnas kvar dock avställd 12-08-16, ägs av en privatperson i Österbybruk. Lastbilsregad.

Mvh Peter Ö

Trodde att jag hade fotat den bussen i Österby men den var en annan CF..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.