SL H34 4360 - lite luggsliten 1970

Startat av Gunnar D, 20 oktober 2017, 13:57:54 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Gunnar D



Mycket Leyland nu!
Här H34 4360 med redan lite luggsliten front vid Fruängen 1 juni 1970.

Mvh Gunnar

Leyland

Härlig bild, tack!

Påtagligt sliten i färgen på och runt frontluckan (skruvad lucka) och inte minst kofångaren.

4360 rullade hela sin tid i Hammarby (Vad gäller ordinarie placering. Hon var i Söderhallen i vart fall under en period i mars 1977 vid ett s k "ATR" utbyte av vagnar) fram till maj 1979. Vill minnas det finns en härlig färgbild på henne från april eller maj 1979 i Farsta, foto Magnus Vessla.

HJP

****
Luggsliten, ja. Men snygg bild.
När bilden togs, bör jag ha gått på bussförarkursen i Hornsberg, så det är inte jag som har luggslitit  ;)

Gunnar D

Citat från: HJP skrivet 20 oktober 2017, 14:26:52 PM
När bilden togs, bör jag ha gått på bussförarkursen i Hornsberg, så det är inte jag som har luggslitit  ;)

Trodde inte det heller och själv måste jag haft fridag denna dag :)
Jobbade då som "sommarbarn" på JoT (spärrvakt Medborgarplatsen-Bagarmossen/Farsta/Hagsätra).

/Gunnar

Leyland

Citat från: Leyland skrivet 20 oktober 2017, 14:25:40 PM
Härlig bild, tack!

Påtagligt sliten i färgen på och runt frontluckan (skruvad lucka) och inte minst kofångaren.

4360 rullade hela sin tid i Hammarby (Vad gäller ordinarie placering. Hon var i Söderhallen i vart fall under en period i mars 1977 vid ett s k "ATR" utbyte av vagnar) fram till maj 1979. Vill minnas det finns en härlig färgbild på henne från april eller maj 1979 i Farsta, foto Magnus Vessla.

Här var bilden från ett tidigare inlägg.

12 april 1979 fångade Magnus henne i Farsta. Och 6 juli samma år avregistrerades hon från SL.



Inget fel på den bussen. Hade kunna rulla än idag i Farsta :)

Gunnar D

Citat från: Leyland skrivet 22 oktober 2017, 21:11:45 PM
Här var bilden från ett tidigare inlägg.

12 april 1979 fångade Magnus henne i Farsta. Och 6 juli samma år avregistrerades hon från SL.

Inget fel på den bussen. Hade kunna rulla än idag i Farsta :)

Tack för bilden! Kul att se 4360 uppfräschad på ålderns höst!

Mvh Gunnar