Huvudmeny

LLT 116...

Startat av Bussmicke, 19 oktober 2017, 22:49:44 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

...var i trafik på linje 10 i eftermiddags vilket var Mycket glädjande.

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Frank Persson

Kul att den fortfarande används! Inte ofta man ser Volvo B10MA/Säffle i trafik nuförtiden.

Bussfanatikern

Citat från: Frank Persson skrivet 19 oktober 2017, 23:10:16 PM
Kul att den fortfarande används! Inte ofta man ser Volvo B10MA/Säffle i trafik nuförtiden.

Den brukar väl mest rulla på skolinjerna annars?
Vad hände med den tre år yngre 131:an? såg på SBH att den avregistrerades för ett år sedan och då är frågan om den har skrotats eller sålts utomlands.

Buzzlover

Någon som känner till planerna för denna? Kommer den få sluta i trafik snart eller kommer den gå något år till?
Mina bilder på Kollektivtrafiken hittar ni här:
https://www.instagram.com/swedishtransit/

Barndomsdrömmen är äntligen uppfylld, den 10 Februari 2021 blev jag tillslut Busschaufför!

Bernt Talbrant

Citat från: Bussfanatikern skrivet 20 oktober 2017, 00:32:00 AM
Den brukar väl mest rulla på skolinjerna annars?
Vad hände med den tre år yngre 131:an? såg på SBH att den avregistrerades för ett år sedan och då är frågan om den har skrotats eller sålts utomlands.

Det stämmer, men dessa går ju nästan uteslutande på morgonen så på eftermiddagarna kan den ju göra annat om det behövs.

Med tanke på att den var skriven på LLT ända till slutet ligger det nog nära till hands att tro att den skrotats.