Vilka linjer körs av Kjellgrens buss?

Startat av Professorn, 26 september 2017, 19:28:51 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Professorn

Om ämnet varit upp förut ber jag om ursäkt. Jag är ännu så länge kass på det där med sökfunktionen..
Jag undrar vilka linjer som körs av Kjellgrens buss i Tranemo och även vilka linjer som körs av depån i Gislaved. (Flexibuss?)

Tack på förhand.

Jonas Gustafsson

Citat från: Professorn skrivet 26 september 2017, 19:28:51 PM
Om ämnet varit upp förut ber jag om ursäkt. Jag är ännu så länge kass på det där med sökfunktionen..
Jag undrar vilka linjer som körs av Kjellgrens buss i Tranemo och även vilka linjer som körs av depån i Gislaved. (Flexibuss?)

Tack på förhand.

Har inget exakt svar men bussarna i Tranemo rullar väl på diverse turer på de linjer som Nettbuss har kontrakt på.
(Nettbuss var ju under ett par år majoritetsägare i Kjellgrens och deras trafik på Nettbusslinjerna är en följd av detta.)
//Jonas
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

S Svensson

Linje 320 Skene-Kinna-Tranemo och Falköping-Tranemo.Några turer på andra linjer kring Ulricehamn-Tranemo.

Kjellgrens i Tranemo AB kör åt Nettbuss linjer i och omkring Gislaved. Efter att Kjellgrens överlåtits av familjen Svensson och Nettbuss (cirka 50% vardera) till Flexbuss (eller företag med annat namn ingående i samma företagsgrupp) fortsätter detta som underentreprenör till Nettbuss. Företagsnamn på bussarna kan variera då Flexbuss (hemort Nybro) byter fordon.De bussar som är reg på Kjellgren i Tranemo AB underhålls av Volvohandlaren i Smålandsstenar. Ev några av Borås Bil AB också.
Företaget Dackebuss ingår i Flexbuss och på några bussar i Gislaved kan det stå detta.

Sundås

Citat från: S Svensson skrivet 29 september 2017, 10:16:29 AM
Linje 320 Skene-Kinna-Tranemo och Falköping-Tranemo.Några turer på andra linjer kring Ulricehamn-Tranemo.

Kjellgrens i Tranemo AB kör åt Nettbuss linjer i och omkring Gislaved. Efter att Kjellgrens överlåtits av familjen Svensson och Nettbuss (cirka 50% vardera) till Flexbuss (eller företag med annat namn ingående i samma företagsgrupp) fortsätter detta som underentreprenör till Nettbuss. Företagsnamn på bussarna kan variera då Flexbuss (hemort Nybro) byter fordon.De bussar som är reg på Kjellgren i Tranemo AB underhålls av Volvohandlaren i Smålandsstenar. Ev några av Borås Bil AB också.
Företaget Dackebuss ingår i Flexbuss och på några bussar i Gislaved kan det stå detta.

Stämmer bra.

Moderbolaget i koncernen heter Sverige Resor Krister Engdahl AB, och där ingår Flexbuss Sverige AB, Dacke Buss AB, Kjellgrens Busstrafik i Tranemo AB och Glasriket Taxi AB som fyra dotterbolag.
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

yngrot

Kjellgrens kör linje 208 Ulricehamn  209 Falköping 266 Ölsremma dalstorp 320 Kinna och 161 + 162  från Tranemodepå .. I Gislaved bla 132 Jönköping 510  Tranemo ..
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Professorn