Skottlossning mot buss

Startat av Niklas Bygdestam, 21 september 2017, 21:08:29 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Niklas Bygdestam

Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Nico

Tyvärr är det väl inte heller första gången i Malmö. Resten av Sverige har däremot mig veterligt varit relativt förskonat vad gäller beskjutning med riktiga skjutvapen mot bussar. Däremot förekommer ju luftvapen av och till.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Niklas Bygdestam

Citat från: Nico skrivet 21 september 2017, 22:12:14 PM
Tyvärr är det väl inte heller första gången i Malmö. Resten av Sverige har däremot mig veterligt varit relativt förskonat vad gäller beskjutning med riktiga skjutvapen mot bussar. Däremot förekommer ju luftvapen av och till.


I Uppsala har vi i vissa områden haft problem med stenkastning på bussar. Bara detta blir man upprörd över. Ett onödigt och livsfarligt sabotage :(

Men skjutvapen har vi sluppit. Man kan undra vad det är för idioter som håller på med sånt och utsätter andra människor för risker med detta >:( >:( >:(
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.