Ska SL linje 69 förändras?

Startat av 4041434548, 17 september 2017, 00:41:54 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

4041434548

Hejsan!  :)

Jag har noterar att tidtabellerna för linje 69 i Stockholms innerstad bara är giltiga fram till och med 10 oktober, istället för 9 december som övriga tidtabeller. Är det någon som vet varför just 69:an har en kortare giltighetstid? Ska linjen eller tabellen förändras och i så fall varför?

Lars_L

Citat från: 4041434548 skrivet 17 september 2017, 00:41:54 AM
Hejsan!  :)

Jag har noterar att tidtabellerna för linje 69 i Stockholms innerstad bara är giltiga fram till och med 10 oktober, istället för 9 december som övriga tidtabeller. Är det någon som vet varför just 69:an har en kortare giltighetstid? Ska linjen eller tabellen förändras och i så fall varför?

Inte efter den 10 oktober i alla fall. Då är det bara vinterversionen som börjar gälla - alltså att man inte har lika många kortturer till/från Kaknästornet. Det finns ju dock ett förslag att förkorta linjen till att bara trafikera sträckan Centralen-Djurgården efter den 9 december. Den förändringen ingår ju dock i ett paket, och det är frågan om alla delar där är på plats. Än har den delen dock inte kommunicerats ut, så där får vi väl avvakta något (om ingen av skribenterna från Keolis här vill avslöja vad som bestämts).
Inlägget är signerat Lars Lundqvist

Delfinen76

Svar ja! 69 kortas av att bara köra mellan Centralen och Blochusudden! Linje 53 tar över sträckan Centralen och Karolinska intsetutet. Sträckan centralen till kulturskolans hus läggs ner.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skickat från:

Krister Ekberg
Krukmakargatan 35C
11851 Stockholm

Mobil:
076-854 35 41

E-post
krister.ekberg@telia.com

Robert Brink

Låter som en ganska bra lösning.

//R

Bussmicke

Citat från: Delfinen76 skrivet 17 september 2017, 11:21:02 AM
Svar ja! 69 kortas av att bara köra mellan Centralen och Blochusudden! Linje 53 tar över sträckan Centralen och Karolinska intsetutet. Sträckan centralen till kulturskolans hus läggs ner.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Är det en lång sträcka till kulturskolan?

Skickat från min SGP771 via Tapatalk

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ulf Berlin

#5
Citat från: Bussmicke skrivet 17 september 2017, 22:59:31 PM
Är det en lång sträcka till kulturskolan?

Skickat från min SGP771 via Tapatalk
Kulturskolan verkar ligga vid S:t Görans gymnasium:
http://sl.se/resources/maps/geographics/2017/7510.Innerstan.2017.html
Förvånansvärt att dess"omöjliga"tidtabell inte försvann redan i våras...:
http://sl.se/ficktid/vinter/H53.pdf
(Här står det dock att den gäller till 9 december,men på SLs huvudsida står det 10 oktober)/Ulf

Robert Brink

När jag gick linjeutbildningen inför det nya linjenätet, så fick vi höra att tanken med Kulturskolans Hus som ändhållplats var att det fanns en smidig nedgång till Blå linjen där. I praktiken blev det dock galet eftersom bussarna skyltades Fridhemsplan. Trots att man ropade högt och tydligt vid ankomst till korsningen St Eriksgatan och Flemminggatan (Västermalmsgallerian), så satt det folk kvar som skulle till Fridhemsplan när man kom till Kulturskolans Hus.
53:an skulle väl också avlasta linje 1 mellan Cityterminalen och Kungsholmen, men så blev det inte riktigt heller.

//R

rengmark

Citat från: 4041434548 skrivet 17 september 2017, 00:41:54 AM
Hejsan!  :)

Jag har noterar att tidtabellerna för linje 69 i Stockholms innerstad bara är giltiga fram till och med 10 oktober, istället för 9 december som övriga tidtabeller. Är det någon som vet varför just 69:an har en kortare giltighetstid? Ska linjen eller tabellen förändras och i så fall varför?
Tidtabell 2 oktober-9 december finns med i innerstadshäftet.