SL Hammarbyhallen 1 september 1967

Startat av Leyland, 01 september 2017, 07:03:58 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Micke A

Citat från: Leyland skrivet 02 september 2017, 11:47:52 AM
Naturligtvis - jag uppfattade frågan gällande C3, som saknade det mesta i förarhytten.

Och C4 förekom även på bana 1 som nya och under hela 1960-talet. Jag faktiskt även under 1980/1990 talet då det emellanåt fanns ett tågsett i Högdalshallen, som främst gjorde högtrafikinsatser på linje 29.

Och C1/C2 jämfört C4 hade dessa förarhytt i båda ändar. I början av tunnelbanans historia tidigt 50-tal, kunde även B-änden på C1/C2 återfinnas som ledarhytt.
Nästan rätt, C4:orna gick på linje 19 turen 3 för det tåget kördes in helt vid koppling och ut på linje 19 turen 9 på eftermiddagarna som gick in tidigt på kvällen. På fredagar kunde dom gå ut på linje 18 turen 15 på eftermiddagen.
Och dom var ju nere på bana 3 en sväng när vi fick upp C9:or på bana 1 för prover. Dom gick på samma turer på linje 19.