Linje 67 har inte ändhpl vid Frösundavik längre – varför?

Startat av Jimmy, 28 augusti 2017, 10:26:22 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jimmy

Jag åkte med linje 67 i lördags till Frösunda. Tänkte gå av vid hotellet vid hpl Frösundavik, men ändhpl var Frösunda strand i riktning mot Frösundavik. Där var det reglertid och på hållplatstavlan stod det destination Skansen.

Första hpl efter Frösunda strand blev Frösundavik och därefter Frösunda strand igen.

Varför är det så här? Är det hotellet som inte vill ha några tidsreglerande bussar utanför sin fina byggnad?

Vad jag kan se i tidtabellerna så skedde denna ändring 2016-06-24 men ändrades inte i SLs linjebeskrivningar förrän 2017-08-21. Stämmer det?

Jimmy

F.Å

Hotellet är väl stängt sen knappa året, finns något annat mål i närheten av hållplatsen?

Björn Lövdahl

har väl med att göra att vid ändhpl Frösundavik så tål inte parkeringsgaraget tidsreglerande uppställda bussar
//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se

Jimmy

Citat från: F.Å skrivet 28 augusti 2017, 15:52:27 PM
Hotellet är väl stängt sen knappa året, finns något annat mål i närheten av hållplatsen?

Om hotellet varit stängt tidigare har jag ingen aning om, men nu är det i alla fall öppet. Det går utmärkt att boka rum där i september, och rumspriserna är väl inte direkt låga!

Jimmy

F.Å

Citat från: Jimmy skrivet 30 augusti 2017, 18:37:13 PM
Om hotellet varit stängt tidigare har jag ingen aning om, men nu är det i alla fall öppet. Det går utmärkt att boka rum där i september, och rumspriserna är väl inte direkt låga!

Jimmy

Där ser man. De skulle stänga 30/9 förra året och det var på tal att det skulle bli asylboende. De planerna stoppades senare, tydligen blev det hotell igen då

L. Gornitzka

Det här kanske är lite utanför ämnet, men jag har för mig att det ser likadant ut med linje 212 mot Björnbo, att man satte ändhållplatsen vid Svedjevägen, för att sen vid turen mot Ropsten göra en skaftkörning in till Björnbo sjukhus och sen tillbaks till Svedjevägen. Nyfiken som jag är undrar jag hur det kommer sig. Speciellt med tanke på att detta inte verkar vara något jättenytt fenomen precis.
Djuröbo med stort intresse för SL:s tåg respektive busslinjer och hur de går och så vidare.