Fråga om Midnattsloppet

Startat av rengmark, 19 augusti 2017, 01:39:57 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

rengmark

Ikväll är det Midnattsloppet och jag har ringt SL kundtjänst och frågat vilka hållplatser på Södermalm som trafikeras under kvällen. Jag har begränsat till öster om Långholmsgatan och undantag för Slussen och Londonviadukten. Svaret jag fick var att markera alla hållplatser på Södermalm och därefter linje för linje stryka indragna hållplatser. Man tycker det borde finnas ett enklare sätt att lista ut vilka hållplatser som trafikeras.

Lars_L

Tja, Keolis har ju lagt ut information på SL:s hemsida linjevis vilka hållplatser som är inställda och under vilka tider. Tycker den informationen fungerar rätt bra.

Men man ska nog inte höra av sig till Kundtjänst med så pass komplexa frågeställningar. Det brukar inte sluta väl...
Inlägget är signerat Lars Lundqvist

Adrian Langemar

Det är ju bra att man i alla fall har skrivit vilka sträckor som trafikeras. Men det finns som vanligt ingen information om vilka hållplatser som bussarna stannar vid i stället. I alla fall så stannar linje 2 vid Londonviadukten, Centralen och Sergels torg och linje 4 stannar vid Marievik och Årstaberg.