Arriva buss inblandad i kollision med en personbil i Sollentuna

Startat av ichessy, 18 augusti 2017, 19:37:09 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

ichessy

När jag var påväg hem idag med Linje 516 från Norra Bantorget kl 17.45 och bussen kom till Kummelby (Sollentuna), fick jag se en mycket hemskt syn vid korsningen Nyodlingsvägen/Åkervägen. Strax innan buss 516 kommit in på Nyodlingsvägen så hade det skett en kollision med SL linje 528 mot Helenelund station (Arriva vagn 8006) och en personbil vid korsningen :'(

Föraren på linje 516 (Vagn 7924) stannade bussen vid Nyodlingsvägen och rusade fram mot olycksplatsen.. Resenärerna i bussen lyfte sina blickar från mobiltelefonerna och undrade vad som pågår. Där efter såg de att en olycka hade skett. Jag som har HLR och första hjälpen utbildning springer fram för att se om att jag kan hjälpa till. Bilen är ordentligt kvaddad och bussen står i mötande körfält (som att en frontalkrock har inträffat). När jag kommit fram till olycksplatsen ser jag att den skadade kvinnliga personbilsföraren får hjälp och att volvobussföraren har klarat sig lindrigt undan. Jag drar mig därmed tillbaka. Strax därefter anländer Brandkåren, Polisen och Ambulansen.

Tråkigt nog står flera människor och tittar på samt filmar med sina mobilkameror, medans polisen skriker åt dem att gå iväg från olycksplatsen. 

Här är platsen på Google Maps där olyckan inträffade. Som respekt till de drabbade tog jag inga foton på olyckan.

https://www.google.se/maps/@59.4160609,17.9589362,3a,75y,234.25h,84.27t/data=!3m6!1e1!3m4!1soa0UOK-IRVuVeOTpAJka2g!2e0!7i13312!8i6656


Software Developer

Björn Ax

Ja det är intressant det där. Undrar hur många utav dom som filmar som skulle vilja bli filmade om dom råkade ut för en olycka? Tror inte det är många som skulle svara ja på den frågan.

Men när aftonblaskan och andra sensationstidningar betalar bra med pengar för sådana filmer så kan inte folk låta bli tyvärr. :(

Nico

Jo, den moderna tekniken har utvecklats så alla nu kan bli en form av ambulansjägare. Det är inte alla aspekter på utvecklingen som är av godo.

Frågan dessa människor (och många andra i olika övriga sammanhang) bör ställa sig är... bara för att man kan göra något, ska man göra det?
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

mittlinje

Det ser vi tydligt, t o m på denna sajt. Vi jagar förare innan vi har grunden till orsaken (läs omkörningen
i Norge). Med det vill jag inte säga att chauffören är oskyldig utan att chauffören är dömd innan man vet orsaken, vanligt förekommande.