EU linje eller inte, vad gäller?

Startat av Christer K, 10 augusti 2017, 11:00:54 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ztefan

Ånyo, varför uppstår det diskussioner om vad som är lagligt eller inte, varför tillämpar inte vi EU.s regler fullt ut när det gäller transporter utav allehanda slag, inte vet jag, men det borde vara tacksamt om så var fallet enligt mig.
Snus kan jag vara utan, så det gör inte så mycket om det försvinner, och vad jag vet så är det väl bara Holland som har en rätt så liberal syn på (miss)bruk utav hasch.

mittlinje

Citat från: Ztefan skrivet 16 september 2017, 17:11:41 PM
Ånyo, varför uppstår det diskussioner om vad som är lagligt eller inte, varför tillämpar inte vi EU.s regler fullt ut när det gäller transporter utav allehanda slag, inte vet jag, men det borde vara tacksamt om så var fallet enligt mig.
Snus kan jag vara utan, så det gör inte så mycket om det försvinner, och vad jag vet så är det väl bara Holland som har en rätt så liberal syn på (miss)bruk utav hasch.

Varför ifrågasätter du då det "är lagligt" då EU ger svensk lagstiftning att godkänna? Sedan är jag fullständigt med dig att ett lagligt beslut innebär inte att debatten skall dö ut utan i vissa fall måste det lyftas upp igen. Men som jag skrev i föregående inlägg, i aktuellt fall blir resultatet det samma hur du än agerar. Ett nummer från punkt A till B och därefter nytt nummer från B till C! Bussen kommer att köra samma sträcka som idag och med precis samma förutsättningar men med mer problem för resenärerna och de vill du skrämma bort.

Snus, hasch - där har vi fått ditt svar. Men mjölk, grönsaker, kött osv? Om vi skickar det på 18 m i stället för 24 m, ingen kostnad? Givetvis skall Norrland betala för detta, inget som jag som skåning vill belastas för.

Om du inte förstod att Frankrike är max 100x100 mil vill jag upplysa om att avståndet mellan Ystad och Riksgränsen (båda orter i Sverige) är ungefär det samma som Ystad och Rom (Italien). Därav behöver vi undantag gällande transporter.

Ztefan

Jag undrar vilket land som du själv säger är normalt att skriva namn med Z, jag undrar var är det då normalt att kalla sig själv för mittlinje...