Olycka på Vaxholmsvägen

Startat av Fredrik Gelin, 03 augusti 2017, 07:14:00 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

buskörare

Hästarna kom emot honom på vägen. Det är viltstängsel på platsen. Föraren är hemma från sjukhuset med mindre blessyrer och någorlunda gott mod. Förhoppningsvis kommer det inget annat efter.

Nico

Citat från: igel skrivet 03 augusti 2017, 20:09:37 PM
Kommer inte detta ändast att avskrivas som en olycka, utan vidare utredning?

Citat från: buskörare skrivet 03 augusti 2017, 21:24:01 PM
Det är redan avskrivet som olycka.

Möjligen att Arriva själva skrivit av det som en olycka, men med tanke på att det även verkar ha förekommit både personskador samt varierande egendomsskador (på både fordon, vägräcken samt hästarna) så kommer i alla fall sannolikt polisen (och även försäkringsbolagen) att göra någon form av olycksutredning. Om inte annat så för att fastställa ansvar i samband med skadereglering. Detta är dock som sagt något man får avvakta och se.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Björn Forslund

Har för mig att rymmande tamdjur är något man får räkna med på landsbygden. T ex är järnvägen skyldig att ersätta påkörda djur som kommit upp på spåret. Tror detsamma gäller vägtrafik, där trafikförsäkringen träder in.
Jag har själv haft hästar i stallet och de är flyktdjur som drar iväg om de blir skrämda av t ex lågtflygande plan. Då är stängslet inget som håller dem kvar.  De kan dra iväg snabbt, ändra riktning och överraskande dyka upp på vägen, vilket troligen är vad som hänt i detta fallet.

buskörare

#18
Citat från: Nico skrivet 03 augusti 2017, 22:08:58 PM
Möjligen att Arriva själva skrivit av det som en olycka, men med tanke på att det även verkar ha förekommit både personskador samt varierande egendomsskador (på både fordon, vägräcken samt hästarna) så kommer i alla fall sannolikt polisen (och även försäkringsbolagen) att göra någon form av olycksutredning. Om inte annat så för att fastställa ansvar i samband med skadereglering. Detta är dock som sagt något man får avvakta och se.

Polisen har skrivit av det som olycka. Det sade dom redan på plats. Arriva kommer få stå för allt det ekonomiska skulle jag tro. Bussen kommer mest troligen inte fixas. 8138 för den som är intresserad.