Från Neoplan till bara plan...

Startat av Mikey, 26 juli 2017, 21:27:50 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikey

I mitten av maj övertog Swedavia de fyra sist kvarvarande Neoplanbussarna från GUB. De fick inventarienummerna 88-91 i samma ordning som de hos GUB hette 101-104 och till en början fick jag höra att de bara skulle förstärka trafiken inne på Arlanda flygplats under UEFA-finalen den 24e maj för att sedan skickas vidare. Den dagen rullade de som utlovat, och blev sedan stående. Och stående... tills en buss plötsligt var borta för några veckor sedan. Efter en kortare sökning inne på flygplatsen hittades den i trafik, och sedan har den rullat lite då och då på sista tiden. Så även idag då den i eftermiddags körde ett lass med Riga-resenärer ut till sitt väntande flygplan. På något sätt känns det ovant att se en buss som inte är gul... :)

Swedavia 88 (f.d GUB 101), Arlanda flygplats, ramp G, stand 145:



Niklas Bygdestam

Citat från: Mikey skrivet 26 juli 2017, 21:27:50 PM
I mitten av maj övertog Swedavia de fyra sist kvarvarande Neoplanbussarna från GUB. De fick inventarienummerna 88-91 i samma ordning som de hos GUB hette 101-104 och till en början fick jag höra att de bara skulle förstärka trafiken inne på Arlanda flygplats under UEFA-finalen den 24e maj för att sedan skickas vidare. Den dagen rullade de som utlovat, och blev sedan stående. Och stående... tills en buss plötsligt var borta för några veckor sedan. Efter en kortare sökning inne på flygplatsen hittades den i trafik, och sedan har den rullat lite då och då på sista tiden. Så även idag då den i eftermiddags körde ett lass med Riga-resenärer ut till sitt väntande flygplan. På något sätt känns det ovant att se en buss som inte är gul... :)

Swedavia 88 (f.d GUB 101), Arlanda flygplats, ramp G, stand 145:




För mig känns det konstigt att se en stadsbuss från Uppsala i denna miljö :D
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Mikael T Nilsson

Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Fredde

Som sagt, känns avigt med en stadsbuss på plattan... :P
Annars en trevlig bild, dock med ett (i mitt tycke) för högljutt och långsamt flygplan... ::)

Mikey

Tackar, visst känns det udda...

Citat från: Fredde skrivet 27 juli 2017, 11:35:48 AM
Annars en trevlig bild, dock med ett (i mitt tycke) för högljutt och långsamt flygplan... ::)

Jahopp, alltid ska det vara något. Jag får väl se till att ta en ny bild då, framför ett roligare plan vid tillfälle ;)

Fredde

Citat från: Mikey skrivet 27 juli 2017, 16:57:58 PM
Tackar, visst känns det udda...

Jahopp, alltid ska det vara något. Jag får väl se till att ta en ny bild då, framför ett roligare plan vid tillfälle ;)

Såklart! Gärna med en A380... ;D

jocke

Jag förändrar era liv med detta inlägg

Antlucl

Finns det någon möjlighet att någon/några av bussarna kommer köra som ALFA eller BETA mellan terminalerna och parkeringarna?