Stadsbussar i Falköping - 25 juli 2017 (Nobina)

Startat av Mikael T Nilsson, 26 juli 2017, 10:06:01 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson



Här kommer ett bildsvep med stadsbussar i Falköping. Först en av två (eller tre?) Solarisbussar som är stationerade i Falköping för stads-/tätortstrafiken där, vagn 7789.
Denna vagn har tappat Solaris-emblemet i fronten.

Jag minns inte hur många Solarisbussar det finns i denna stad.



Sedan systervagn 7790 på linje 3.



Slutligen en boggivagn, Nobina 6440, på tätortslinje 9, tagen vid ändhållplats Mösseberg.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Göran Nilsson

Jag vet inte heller hur många Solaris som finns i Falköping, men jag såg 7791 och 7792 i stadstrafiken där tidigare i dag.
/ GNl

ks

Citat från: Göran Nilsson skrivet 03 augusti 2017, 15:31:03 PM
Jag vet inte heller hur många Solaris som finns i Falköping, men jag såg 7791 och 7792 i stadstrafiken där tidigare i dag.
/ GNl
7789 - 7793 finns där  :D
Stockholmare från Haninge som varit bussintresserad sedan barnsben.

Instagram: @stockholm.buss

1896

Läste nyligen en bransch tidning från tidigt -90 tal, där stod att Stadstrafiken i Falköping bestod av två bussar om jag minns rätt, har man 5 st stadsbussar där idag, är alltså trafiken utökad, hur tät är trafiken idag ? Hur många linjer finns det ?

ks

Citat från: Kung Vasa skrivet 03 augusti 2017, 17:35:27 PM
Läste nyligen en bransch tidning från tidigt -90 tal, där stod att Stadstrafiken i Falköping bestod av två bussar om jag minns rätt, har man 5 st stadsbussar där idag, är alltså trafiken utökad, hur tät är trafiken idag ? Hur många linjer finns det ?
Stadstrafiken Falköping består av : Linje 1 Sjukhuset - Centrum, 2 Centrum - Bestorp, 3 Resecentrum - Ålleberg center, 4 Resecentrum - Mösseberg kurort som förbeställs, men tror ej den kör med Solaris. slutligen sommarlinje 9 Resecentrum - Mösseberg.  :D
Stockholmare från Haninge som varit bussintresserad sedan barnsben.

Instagram: @stockholm.buss

1896

Citat från: ks skrivet 03 augusti 2017, 18:04:22 PM
Stadstrafiken Falköping består av : Linje 1 Sjukhuset - Centrum, 2 Centrum - Bestorp, 3 Resecentrum - Ålleberg center, 4 Resecentrum - Mösseberg kurort som förbeställs, men tror ej den kör med Solaris. slutligen sommarlinje 9 Resecentrum - Mösseberg.  :D

I stort 3 linjer alltså, som körs med 5 st bussar, antar att linjerna inte är så långa, och alltså inte kräver så mycket körtid, (Falköping är väl inte så stort) så jag gissar att det är relativt tät trafik på dessa 3 linjer ?

Mikael T Nilsson

Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

ks

Citat från: Kung Vasa skrivet 03 augusti 2017, 18:20:32 PM
I stort 3 linjer alltså, som körs med 5 st bussar, antar att linjerna inte är så långa, och alltså inte kräver så mycket körtid, (Falköping är väl inte så stort) så jag gissar att det är relativt tät trafik på dessa 3 linjer ?
Linjerna är inte så långa nej.  ;) Falköping är inte så stort.  8)
Stockholmare från Haninge som varit bussintresserad sedan barnsben.

Instagram: @stockholm.buss