Nobina 7777 med flera i Skövdetrakten - juli 2017

Startat av Mikael T Nilsson, 24 juli 2017, 20:13:23 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson



Här kommer ett bildsvep från Skövde med omnejd. Först Solarisbuss Nobina 7777 på tätortslinje 2.



Sedan en av Nobina Skövdes nyaste Solarisbussar, vagn 3615, på tätortslinje 6.



Särlingen Nobina 7392 på tätortslinje 7.



Nobina 6746 har just anlänt linje 4:s ändhållplats i Hasslum, Skövde och tar en paus.



Många av Nobina Skaraborgs boggivagnar har blivit försedda med gula dekaler i aktern. Här vagn 6875 vid Asketorp som linje 400 mot Skövde.



En av Nobina Skaraborgs många Volvo 8900-boggivagnar på linje 401 mot Karlsborg.



Nobina 7000 som tågersättningsbuss anländer strax Skövde C. Det är inte så vanligt med "normalgolvare" i Skaraborgstrafiken. Visst kom denna vagn från Nobina Örebro eller Värmland till Skaraborg?



En annan "normalgolvare" i Skaraborgstrafiken; vagn 6326 på Express 1 från Skövde mot Trollhättan. Denna vagn var väl tidigare stationerad i Värmland?




Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

ks

Stockholmare från Haninge som varit bussintresserad sedan barnsben.

Instagram: @stockholm.buss

j-a

7000 gick väl i Nora tidigare,6326 har väl alltid varit blå och gått i Vänersborg eller Trollhättan tidigare

Mikael T Nilsson

Citat från: ks skrivet 25 juli 2017, 13:25:34 PM
Mycket trevligt bildsvep!  :D

Tack så mycket!  :)

Citat från: j-a skrivet 25 juli 2017, 16:32:25 PM
7000 gick väl i Nora tidigare,6326 har väl alltid varit blå och gått i Vänersborg eller Trollhättan tidigare

Tack för uppgifterna! Angående 6326 förklarar det varför den inte såg nylackad ut i Västtrafikblått samtidigt som den var ny i Skaraborgsregionen.


Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Bernt Talbrant

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 26 juli 2017, 10:01:42 AM
Tack så mycket!  :)

Tack för uppgifterna! Angående 6326 förklarar det varför den inte såg nylackad ut i Västtrafikblått samtidigt som den var ny i Skaraborgsregionen.

Har 6326 varit borta från Skövde? Jag hade för mig att den funnits där sedan 2013-14.

j-a

Citat från: Bernt Talbrant skrivet 26 juli 2017, 10:32:40 AM
Har 6326 varit borta från Skövde? Jag hade för mig att den funnits där sedan 2013-14.
Från det den var ny gick den väl mellan Trollhättan-Göteborg oftast när den kom till Skövde vet jag inte

Bernt Talbrant

Citat från: j-a skrivet 26 juli 2017, 10:48:15 AM
Från det den var ny gick den väl mellan Trollhättan-Göteborg oftast när den kom till Skövde vet jag inte

Visst var det så, men nu har jag konstaterat i gamla inlägg här att den fanns i Skövde hösten 2013 i alla fall.

Mikael T Nilsson

Citat från: Bernt Talbrant skrivet 26 juli 2017, 11:07:50 AM
Visst var det så, men nu har jag konstaterat i gamla inlägg här att den fanns i Skövde hösten 2013 i alla fall.

Tack för uppgiften! Då är det nog bara jag som missat/inte noterat 6326 bland Skaraborgs "expressbussar". Trodde jag hade koll på dem alla.  :)
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

John P

På 1 Express är det dock noralgolvsbuss i normalfallet, i alla fall på turer som går hela vägen Skövde - Trollhättan!                       
Turer som bara går Skövde-Lidköping har jag inte så jättebra koll på, men vad jag har sett när jag kört så har det oftast varit normalgolvsbussar på dessa med. Förut fanns det lågentrébussar med expressmärkning som planenligt gick i omlopp på 1 Express, så är det dock inte längre utan det är Scania Omniexpress och Volvo 9700- bussar som är ordinarie på linjen.
Bussförare på Nobina Trollhättan.

Mikael T Nilsson

Citat från: John P skrivet 26 juli 2017, 21:18:15 PM
På 1 Express är det dock noralgolvsbuss i normalfallet, i alla fall på turer som går hela vägen Skövde - Trollhättan!                       
Turer som bara går Skövde-Lidköping har jag inte så jättebra koll på, men vad jag har sett när jag kört så har det oftast varit normalgolvsbussar på dessa med. Förut fanns det lågentrébussar med expressmärkning som planenligt gick i omlopp på 1 Express, så är det dock inte längre utan det är Scania Omniexpress och Volvo 9700- bussar som är ordinarie på linjen.

Tack förbuppgifterna. Om jag minns rätt (har inte tillgång till bildarkivet just nu) så var det lågentrévagnarna 6392-6393 samt 6789 som var expressmärkta en gång i tiden.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Bussmicke

Tack för trevliga bilder, själv satt jag i morse och döpte om bilder från Skövde och Lidköping från maj 2003..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Mikael T Nilsson

Citat från: Bussmicke skrivet 27 juli 2017, 01:51:53 AM
Tack för trevliga bilder, själv satt jag i morse och döpte om bilder från Skövde och Lidköping från maj 2003..

Roligt att du uppskattade dem! 😀
Kul! 2003 var väl precis innan Swebus blev entreprenör för all busstrafik åt Vösttrafik Skaraborg och visst fanns det kvar bussar i Länstrafiken Skaraborgs färgsättning då?
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Bussmicke

Jo det var bussar i Skaraborgs Läns Länstrafiks färger
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Mikael T Nilsson

Citat från: Bussmicke skrivet 28 juli 2017, 10:41:19 AM
Jo det var bussar i Skaraborgs Läns Länstrafiks färger

Trevligt! Den sista buss jag fotograferade i denna färgsättning var en Sönebuss våren 2005, men då var den sedan länge tagen ur trafik för Västtrafik.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.