Bergkvarabuss 1469 & 1481

Startat av Fredde, 23 juli 2017, 21:27:52 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredde

Två bilder från ikväll...


Bergkvarabuss 1469 i Kalmar, 2017-07-23.


Bergkvarabuss 1481 i Kalmar, 2017-07-23.

Mikael T Nilsson

Mycket trevligt! Tack för dessa bilder!
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Fredde


Emil A.

Är ju roligt att KLT fräschar upp vagnsparken. Någon som vet vilka bussar Nilsbuss som bl a trafikerar linje 325 mellan Nässjö-Eksjö-Mariannelund-Vimmerby? Hade blivit glad av att se Scania Citywide Suburban LE där!

Sundås

Citat från: Emil L skrivet 29 juli 2017, 15:33:58 PM
Är ju roligt att KLT fräschar upp vagnsparken. Någon som vet vilka bussar Nilsbuss som bl a trafikerar linje 325 mellan Nässjö-Eksjö-Mariannelund-Vimmerby? Hade blivit glad av att se Scania Citywide Suburban LE där!

Lär bli Scania där också, åtminstone på de omlopp som körs med långfärdsbussar.
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Lars-Håkan_E

Citat från: Sundås skrivet 31 juli 2017, 20:29:26 PM
Lär bli Scania där också, åtminstone på de omlopp som körs med långfärdsbussar.

Beror väl på om det ska vara gas eller HVO, är det gaskrav så blir det Scania Interlink, är det HVO kan det bli vad som helst, MAN, Mercedes eller Setra t.ex

Sundås

Citat från: Lars-Håkan_E skrivet 31 juli 2017, 20:31:23 PM
Beror väl på om det ska vara gas eller HVO, är det gaskrav så blir det Scania Interlink, är det HVO kan det bli vad som helst, MAN, Mercedes eller Setra t.ex

Ja, det är det jag menar. Det varierar idag mellan Rasken och regionvagnar beroende på omlopp. :)
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Lars-Håkan_E

Citat från: Sundås skrivet 03 augusti 2017, 09:19:19 AM
Ja, det är det jag menar. Det varierar idag mellan Rasken och regionvagnar beroende på omlopp. :)

Jo, det jag avsåg var att det inte är solklart att det blir Scania för att det "är långfärdsbussar", bara där det är Gaskrav är det Scania Interlink oavsett operatör på de fd "Rasken omloppen"

Vissa stationeringar kommer att köra på HVO, t.ex norra Öland och där blir det inte Scania på "Rasken omloppen"