Semesterbilder från Kalmar län.

Startat av Kristian, 21 juli 2017, 09:20:44 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Kristian

Några bilder från semestern. KLT är ju på väg att byta skepnad igen, så jag passade på att föreviga lite av det gamla (som för mig fortfarande känns nytt).

Det första jag mötte på nedresan var dock ett av Hjalmarssons nytillskott som nyligen gick på pendeltågsersättningen I Tjockhult. Här ankommer den till Hultsfred från Vena.

Nobina 6897 utanför Gårdby.

Nobina 7001 vid Eriksöre.

Nobina 0045 har just påbörjat resan mot Kalmar och passerar Enerums lilla alvar.

En Bergkvarabuss har ankommit Byxelkrok från Kalmar.

Nobina 6886 ankommer till Kalmar C från Ljungbyholm.

Nobina 6834 ankommer från Byxelkrok.

Nilsbuss 2 avgår mot Nybro.

Söt krabat på närtrafiklinje 421.

Nobina 6652 avgår på sommarlinje 415.

Avslutningsvis en Sönebuss på ingång från Västervik.

Sundås

Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Fredde

Håller med Sundås!
Dock, första bilden.. Stora bokstäver betyder ju att man skriker. Dessutom ser det klumpigt ut. Tycker inte det passar på en buss. ...

Ulf Berlin

Kul att du fick Nilsbussleden på bild.:)
Bergkvarabussen i Byxelkrok är 483(Trodde att Nobina ännu hade"monopol"på 100-linjerna på Öland...)
Sönebussen har inv nummer 736./Ulf

Mikael T Nilsson

Tack för ett mycket trevligt bildsvep! Den nya färgsättningen ser rätt så trevlig ut (bild 1).

Försvinner Nobina helt från länet snart? Blir det endast lågentré i fortsättningen?

Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Sundås

Citat från: Ulf Berlin skrivet 21 juli 2017, 12:46:13 PM
Bergkvarabussen i Byxelkrok är 483(Trodde att Nobina ännu hade"monopol"på 100-linjerna på Öland...)

Vet inte hur omloppen ligger nu under sommaren, men kan mycket väl vara en av KLT:s förfogandebussar som kört en extratur.
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Kristian

Tack ska ni ha!
Citat från: Ulf Berlin skrivet 21 juli 2017, 12:46:13 PM
Kul att du fick Nilsbussleden på bild.:)
Bergkvarabussen i Byxelkrok är 483(Trodde att Nobina ännu hade"monopol"på 100-linjerna på Öland...)
Ja, första svängen till Kalmar blev det bussjakt när den lämnade Centralen. När jag väl hann om och fattade posto för att fota, då började det regna... Dagen då det här fotot togs hade jag just parkerat och köpte biljett när den plötsligt svängde ut i vackert solsken, ett par steg ut på trottoaren med kameran i näven så var det klart! Tyvärr var den ganska silvertejpad vid framdörren så bilden krävde redigering.

Inte riktigt monopol, linje 104 körs av Bergkvara.

Lars-Håkan_E

Citat från: Sundås skrivet 21 juli 2017, 13:39:29 PM
Vet inte hur omloppen ligger nu under sommaren, men kan mycket väl vara en av KLT:s förfogandebussar som kört en extratur.

Ja det stämmer

Sundås

Citat från: Kristian skrivet 21 juli 2017, 18:18:22 PM
Inte riktigt monopol, linje 104 körs av Bergkvara.

104 är ju en ny linje sedan något år, egentligen en omgjord linje 518. Så det var logiskt att Bergkvara fick den. :)
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Sundås

Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se