Pia Danielsson med släp [Bilder]

Startat av Bernt Talbrant, 21 juli 2017, 01:12:10 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bernt Talbrant

Jag har aldrig tidigare sett någon linjebuss med släp i Östersund men det kanske förekommer oftare under årstider då jag sällan är där. Den 14 juli fotograferade jag i varje fall Danielssons Busstrafiks DFA540 "Pia" med släp EGO027 på linje 153 till Valsjöbyn.


Danielssons DFA540 "Pia" med släp EGO027 på Kyrkgatan i Östersund den 14 juli i år.


Samma ekipage på busstationen en stund tidigare.

Patrik

Denna tur går väl alltid med släp då denna buss och släp är stationerad i Valsjöbyn (har själv fotat den där för några veckor sen).
Klicka på bilderna för att göra dom större!

Om bilderna inte syns, gå in här först: http://phbuss.1g.fi
Sen tillbaka till Bussnack och uppdatera sidan


www.phbuss.se - Bussbilder från hela Sverige

Ersa

Lördagar, söndagar och andra röda dagar lär väl sakna gods, så gissningsvis körs det utan släp då.

Bernt Talbrant

Citat från: Patrik skrivet 21 juli 2017, 11:18:15 AM
Denna tur går väl alltid med släp då denna buss och släp är stationerad i Valsjöbyn (har själv fotat den där för några veckor sen).

Se där, då har jag tydligen alltid lyckats missa den vid mina i princip årliga besök i Östersund under en eller ett par dagar. Att den bara går på vardagar förstår jag.

Ersa

Jag menade att släpet kan lämnas hemma i Valsjöbyn på helger och andra röda dagar, men att bussen Pia då kan köras utan släp. Beroende hur mycket helgtrafik 153:an har numera.

Bernt Talbrant

Citat från: Ersa skrivet 22 juli 2017, 00:31:35 AM
Jag menade att släpet kan lämnas hemma i Valsjöbyn på helger och andra röda dagar, men att bussen Pia då kan köras utan släp. Beroende hur mycket helgtrafik 153:an har numera.

Absolut - att släpet inte är med på helgerna förstår jag. Men det är oftast på vardagar jag varit i Östersund under årens lopp och ändå inte sett ekipaget (buss+släp) någon gång.

Lars-Håkan_E

Släpet bör gå i turerna Valsjöbyn-Östersund 07:00 (Må-Fr) resp Östersund-Valsjöbyn 12:45 (Ti, Fr) resp 14:00 (Må, On, To)

På helgerna finns det enbart en enda tur som körs med buss och det är en enkeltur Valsjöbyn-Östersund 16:15

HB

Även turen på söndagar bör gå med släp. Så skedde i varje fall 2 augusti 2015. /Henrik/