Busslink-vagn i Hornsbergsgaraget

Startat av C. Peyron, 14 juli 2017, 11:18:13 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

C. Peyron

När jag gick i första klass (cirka 2011/2012) så anordnade min skola ett studiebesök i Hornsbergsgaraget (Stockholm). Jag minns att jag såg en udda målad vagn stående ute på hallplan. Jag har för mig att den var grön och vit med busslink-loggor på sidorna. Det var en första generationens Scania OmniLink eller OmniCity. Vilken vagn kan detta ha varit?

virtual1

Citat från: C. Peyron skrivet 14 juli 2017, 11:18:13 AM
När jag gick i första klass (cirka 2011/2012) så anordnade min skola ett studiebesök i Hornsbergsgaraget (Stockholm). Jag minns att jag såg en udda målad vagn stående ute på hallplan. Jag har för mig att den var grön och vit med busslink-loggor på sidorna. Det var en första generationens Scania OmniLink eller OmniCity. Vilken vagn kan detta ha varit?

Nja. Aldrig existerat. Gröna busslink i 11xx-serien från Sörmland ja. (Som kom till Sthlm då ungefär) Men inte grön-vita.

buskörare

De enda grönvita var väl turistarna och då lär det inte gå varit nån OmniCity/Link.

Kronobergarn

Det stämmer... Busslinkskolan i HB hade en grönvit scania för cirkus 10 år sedan.

Har t.o.m kört den från Gullmarsplan och en sväng i Björkhagen då jag testkörde inför en anställning.

Det sket sig med bostad just då så det var Busslink som kom till mig istället. (Gbg).

virtual1

Citat från: Kronobergarn skrivet 15 juli 2017, 00:11:25 AM
Det stämmer... Busslinkskolan i HB hade en grönvit scania för cirkus 10 år sedan.

Har t.o.m kört den från Gullmarsplan och en sväng i Björkhagen då jag testkörde inför en anställning.

Det sket sig med bostad just då så det var Busslink som kom till mig istället. (Gbg).

Men de enda grönvita bussar som gått till Sthlm för Busslinks räkning är de i 81xx och 82xx-serien, och det var turistare, inga omni.

Lars-Håkan_E

Citat från: virtual1 skrivet 15 juli 2017, 07:25:06 AM
Men de enda grönvita bussar som gått till Sthlm för Busslinks räkning är de i 81xx och 82xx-serien, och det var turistare, inga omni.

Det har ju funnits Sörmlandslackade bussar i Hornsberg.

Bussmicke

Citat från: Lars-Håkan_E skrivet 15 juli 2017, 09:57:09 AM
Det har ju funnits Sörmlandslackade bussar i Hornsberg.

Ja 2106, fd SLT 106, har funnits där.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Fredde

Citat från: Bussmicke skrivet 15 juli 2017, 10:00:27 AM
Ja 2106, fd SLT 106, har funnits där.

Men det var väl en MaxCi och inte en Omni..?

Bussmicke

Citat från: Fredde skrivet 15 juli 2017, 10:24:28 AM
Men det var väl en MaxCi och inte en Omni..?

Fyllde bara i med grönt jag kom på. Missade iofs att det gällde Omni.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

virtual1


Fredrik Gelin

Några Sörmlandslackade Omni tror jag aldrig funnits, men väl 2106 som Micke påtalar.
Förmodligen är det denna som avses.

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk


Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Lars-Håkan_E

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 15 juli 2017, 15:20:22 PM
Några Sörmlandslackade Omni tror jag aldrig funnits, men väl 2106 som Micke påtalar.
Förmodligen är det denna som avses.

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk

7122 har jag någonstans bild på i Stockholmstrakten.

virtual1

Citat från: Lars-Håkan_E skrivet 15 juli 2017, 16:12:54 PM
7122 har jag någonstans bild på i Stockholmstrakten.

7122 var lackad i grönt, men inte i grön/vitt.

Bussmicke

Citat från: virtual1 skrivet 15 juli 2017, 17:49:43 PM
7122 var lackad i grönt, men inte i grön/vitt.

Den har jag inget minne av så men jag säger inte emot dig.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.