Bilsemester i Tyskland - Hamburg ZOB [del 5]

Startat av Carl Eric, 11 juli 2017, 11:41:53 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Carl Eric

Nu är jag tillbaka med de sista delarna!

Det är fortfarande söndag den 2/7-2017, men nu har jag kommit till Hamburgs busstation, mer känt som Hamburg ZOB. Hur många bussar går att finna där under 10 minuter en söndagskväll? Faktiskt ganska många! Kvällssolen låg dock lite ostrategiskt på vissa bilder, ni får ha överseende med det.


Första bilden är dock tagen utanför centralstationen, ett stenkast från busstationen. Det är en buss från det polska långdistans företaget Sindbad Eurobus.


Väl inne på Hamburg ZOB hittade jag en VanHool-dubbeldäckare från det tyska företaget Schneider Bank Reisen som kör för Flixbus. Just denna buss inväntade avgången på linje N24 mot Milano, en resa som tar 17 timmar och 40 minuter


Framför den stod en VDL från Rexer Reisen.


Denna MAN tror jag kommer från Bosnien och Hercegovina. Den stod i alla fall och tömde toaletten, vilken bra service att ha den utrustningen på en busstation! Kände ingen lukt eller något annat som störde resenärerna, så jag tycker att det är en väldigt bra service för bussbolagen!


Denna Volvo kör för ett annat långdistansbussbolag, nämligen Croatia Bus. Enligt skylten i framrutan ska den köra till Zagreb, en resa som tar ungefär 22 timmar.


En MAN från företaget Schröder Reisen i Langenau, som enligt deras hemsida kör ganska mycket åt Flixbus.


En Neoplan från Wagner-tours, även de kör för Flixbus.


Det fanns även ett gäng bussar som inte var lackerade/folierade för något långdistansföretag. T.ex. denna Mercedes från Müller, som även förekom i förra delen.


Denna Volvo 9700 kör dock för Eurolines.


En tysk Scania.


Denna Setra dubbeldäckare tillhör också Schröder Reisen, och har precis avgått på linje 50 mot Kiel, en resa som bara tar 1,5 timme.


Vi avslutar med en MAN, som även den precis har avgått från Hamburg ZOB.



Det var allt för denna delen!

//Carl Eric
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!