Bilsemester i Tyskland - Ostseebad Binz [del 2]

Startat av Carl Eric, 08 juli 2017, 14:31:25 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Carl Eric

Efter besöket i Stralsund körde vi ut på Tysklands största ö: Rügen. Här kan man bland annat ta färja till Trelleborg (via Sassnitz), besöka ett gigantiskt semesterkomplex som Hitler började bygga med som aldrig blev klart, åka med smalspårig järnväg eller besöka någon av badorterna. Vi bodde en natt i staden Binz, eller Ostseebad Binz som det korrekta namnet är (vilket betyder ungefär Östersjö-badort). Det var en mycket trevlig stad, men kanske inte den bästa för att fotografera bussar. Hittade i alla fall några bussar på en några promenader!

Först ut en turistbuss utanför ett av de stora badhotellen.



Sedan lyckades jag, av en slump, pricka in lokalbussens avgångar åt båda hållen. Först en Setra som är på väg mot Sassnitz som ska stanna vid järnvägsstationen för den "riktiga" järnvägen.


Sedan en MAN åt andra hållet, mot Stralsund, som står på hållplatsen utanför järnvägsstationen. Släpet bakom bussen är för att transportera cyklar!



Till sist en buss som jag tror används för att transportera resenärer till något av hotellen på orten.



Det var allt från Binz, slut på andra delen.


//Carl Eric
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!