Bilsemester i Tyskland - Hansestadt Stralsund [del 1]

Startat av Carl Eric, 08 juli 2017, 14:22:25 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Carl Eric

Hej!

I förra veckan åkte vi på en bilsemester med familjen, målet var norra Tyskland! Givetvis följde kameran med och målet var att fånga bussar i städerna som vi besökte. Trots att det regnade ganska mycket under nästan alla dagar, lyckades jag ändå få ett gäng bussar på bild! De följer här i den ordningen som vi besökte städerna. Förhoppningsvis glädjer det någon!

---

Första stoppen var Stralsund, ca 1 timmes bilfärd öster om Rostock dit vi kom med färjan. En stunds sightseeing i gamla stan resulterade i följande bussar:

Vi börjar vid stadens "ZOB" (vilket är en förkortning för "Zentraler Omnibus Bahnof", alltså den centrala busstationen) som inte var så mycket till busstation.


Men jag hittade i alla fall en parkerad turistbuss.


Och en stadsbuss som väntade på nya uppdrag.


Borta i den äldre delen av staden hittade jag först en mycket liten buss (som kanske egentligen inte är en buss) som körde rundturer.


En lite sämre bild på en turistbuss.


Ytterligare en stadsbuss. Texten i vitt på framrutan betyder att ombordstigning sker via framdörren.


En turistbuss från Cuxhaven.


Ytterligare en stadsbuss i Gamla stan.


En VDL till.


Det gick också att åka en stadsrundtur i en lite större buss.


Två bilder på ännu en stadsbuss.




Det var allting från Stralsund, slut på första delen!


//Carl Eric
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!