Linje 96 ändpl Sickla Udde

Startat av Jimmy, 08 juli 2017, 10:34:40 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jimmy

Hej.
Här kommer en klurig linjefråga.
När upphörde linje 96 att tidsreglera på Båtbyggargatan vid Skeppsmäklargatan?

Åtminstone 2014-10-30 så körde linjen i Hammarby Sjöstad så här:
Från Odenplan - osv - Allébron - Lugnets allé - Båtbyggargatan till Kanalvägen (vändning) - Båtbyggargatan till Skeppsmäklargatan (hpl för tidsreglering) - Båtbyggargatan - Lugnets allé till Fartygsgatan (vänder i rondellen) - Lugnets allé till påstigningshpl före Båtbyggargatan - vidare i Lugnets allé - Allébron - osv mot Odenplan.

Idag så kör linjen i Hammarby Sjöstad så här:
Från Odenplan - osv - Allébron - Lugnets allé till Fartygsgatan (vänder i rondellen) - Lugnets allé till påstigningshpl före Båtbyggargatan - vidare i Lugnets allé - Allébron - osv mot Odenplan.

När skedde denna ändring?

Jimmy

Fredde

Jag förstår inte riktigt den första beskrivningen.
Datum på omläggningar kan jag kolla på måndag (vill minnas 2015-08), men fritt ur minnet upphörde detta när man började med Tvärbanans förlängning, då gick det inte längre att slå runt vid Båtbyggargatans östra del. Idag går dessutom bara Fartygsgatan fram till Vävar Johans gata. Den resterande delen som ser ut som Fartygsgatan på Google Maps fram till Båtbyggargatans östra del är idag en byggarbetsplats för nya hus.

Jimmy

Hej igen.
Har försökt att rita in vad jag menar.
Blått = 2014 och rött = 2017



Jimmy

Robert Brink

Hej

Ändringen till rött borde väl varit under 2014 - 2016 eftersom jag körde för City fortfarande när den började. Orsaken var väl bygget av Tvärspårvägens förlängning mot Sickla Köpkvarter.

//R

Fredde

Hej,
Nu har jag gått igenom alla tänkbara filer och hittat det eftersökta datumet: 2015-07-08.
Orsaken var att bygget med Tvärbanans förlängning startade vilket omöjliggjorde den tidigare vändningen.

Jimmy

Stort tack för det datumet Fredde!

Då var det alltså samtidigt som linje 71 och 74 från Sickla köpkvarter mot Sickla udde började köra upp till rondellen ovanför Värmdöleden och vända eftersom det inte längre var möjligt att svänga vänster in på Båtbyggargatan från Sicklavägen.

Jimmy

Robert Brink

Citat från: Jimmy skrivet 14 juli 2017, 09:40:39 AM
Stort tack för det datumet Fredde!

Då var det alltså samtidigt som linje 71 och 74 från Sickla köpkvarter mot Sickla udde började köra upp till rondellen ovanför Värmdöleden och vända eftersom det inte längre var möjligt att svänga vänster in på Båtbyggargatan från Sicklavägen.

Jimmy

Nja, extrasvängen via rondellen för 74:an kom nog lite senare om jag inte minns fel. 96:an flyttades tidigare då det inte längre fanns plats för uppställning längs med Båtbyggaregatan. och eftersom linjen vänder i Sickla, så fanns det egentligen ingen anledning att köra Båtbyggargatan bort.

//R

Jimmy

Jag ställde en fråga här i Buss-snack i december 2015 ang linje 71 och 74 och fick ett svar från Henke (Gäst) att dessa ändrades 2015-07-08.
Kolla Fråga om 71 och 74

I det inlägget länkade jag till en annan sida där det stod att etapp 1 skulle påbörjas 18 september 2015.
Nyhetsbrev om Tvärbanan

Kan det vara det datumet som gäller för linje 71 och 74?

Jimmy

Fredde

Citat från: Jimmy skrivet 16 juli 2017, 13:02:25 PM
Jag ställde en fråga här i Buss-snack i december 2015 ang linje 71 och 74 och fick ett svar från Henke (Gäst) att dessa ändrades 2015-07-08.
Kolla Fråga om 71 och 74

I det inlägget länkade jag till en annan sida där det stod att etapp 1 skulle påbörjas 18 september 2015.
Nyhetsbrev om Tvärbanan

Kan det vara det datumet som gäller för linje 71 och 74?

Jimmy

Det kan mycket väl vara det datumet, en annan del av mig vill minnas augusti 2015.
Som sagt inte 100% säker på vad vi kommunicerade ut för 2 år sen. Är på semester i skrivande stund, kan återkomma i frågan om 4 veckor.

Jimmy

Du får mer än gärna återkomma om fyra veckor!
Jimmy

Jimmy

Och jag väntar med spänning nu då det gått lite mer än fyra veckor  :D