Swebus intregreras med Nobina(?!)

Startat av Greger Larsson, 04 juli 2017, 21:42:10 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MM

Citat från: Lars-Håkan_E skrivet 05 juli 2017, 17:24:22 PM
Det går ju att kapa bort en stor del av den dubbla administrationen, sedan kan man anta att metoden med att låta andra ta över linjerna lär fortsätta, i första hand säkerligen på de orter där Nobina saknar representation och där man annars skulle behöva sätta upp en helt egen stationering.

En gissning är att det blir kvar tre linjer i egen regi tillsvidare, Köpenhamn-Malmö-Göteborg-Oslo (om man överlever konkurrensen), Göteborg-Stockholm och Göteborg-Karlstad-(Oslo).

Finns i nuläget inga planer på att lägga ner någon linje. Det enda stora som har inträffat är att depån i Malmö läggs ner i sin helhet då Eurolines gick i konkurs, och att förarna blivit erbjudna anställningar antingen på Swebus i Göteborg eller på Nobina Malmö.

Citat från: Sundås skrivet 07 juli 2017, 09:38:38 AM
Den kommer att helt utgå från Norrköping till att börja med om jag förstod det rätt på Nobinas ansvariga i Kalmar. Där sker ju också förarbytena, så det är väl logiskt.

Till största del utgår dock trafiken med 835 från Uppsala, vilket är till nackdel om någon i Kalmar skall driva trafiken. Jag kan ha varit med och tittat på det förut..

Ingen Swebus-trafik utgår från Uppsala. Var längesen den depån lades ner.
Driften på 835 sköts av depå Märsta, även om man meranvänder förare från Nobina Norrköping och Kalmar.

Depåer som kommer att användas framöver är;

Märsta (Swebus)
Västerås (Swebus)
Karlstad (Nobina/Swebus)
Norrköping (Nobina)
Kalmar (Swebus)
Linköping (Swebus)
Jönköping (Swebus)
Göteborg (Swebus)
Oslo (extern)

Lars-Håkan_E

Citat från: Bussmicke skrivet 11 juli 2017, 02:07:11 AM
Vadå för konkurs?

Hänger du inte med Micke! :-)

Hur många stora uppmärksammade konkurser i bussbranschen känner du till de senaste åren?

Sundås

Citat från: MM skrivet 11 juli 2017, 07:27:53 AM
Finns i nuläget inga planer på att lägga ner någon linje. Det enda stora som har inträffat är att depån i Malmö läggs ner i sin helhet då Eurolines gick i konkurs, och att förarna blivit erbjudna anställningar antingen på Swebus i Göteborg eller på Nobina Malmö.

Ingen Swebus-trafik utgår från Uppsala. Var längesen den depån lades ner.
Driften på 835 sköts av depå Märsta, även om man meranvänder förare från Nobina Norrköping och Kalmar.

Depåer som kommer att användas framöver är;

Märsta (Swebus)
Västerås (Swebus)
Karlstad (Nobina/Swebus)
Norrköping (Nobina)
Kalmar (Swebus)
Linköping (Swebus)
Jönköping (Swebus)
Göteborg (Swebus)
Oslo (extern)

Jag menade inte att trafiken med 835 utgår från Uppsala på det sättet att depån användes (det har jag ingen aning om), men omloppsmässigt hade det varit en större utmaning att sköta trafiken med utgångspunkt Kalmar (iallafall utifrån hur vi kunde få ihop det när vi tittade på trafiken). :)
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Ulf Berlin


MM

Citat från: Ulf Berlin skrivet 12 juli 2017, 20:30:09 PM
Var ligger Märstadepån?/Ulf

Depån ligger inne på Arrivas depå i Märsta.  :)

Ulf Berlin

Citat från: MM skrivet 12 juli 2017, 20:48:29 PM
Depån ligger inne på Arrivas depå i Märsta.  :)
Ok,låg nära till hands med antog att Arriva inte ville ha dom där.../Ulf