Före detta Connex/Veolia 2301

Startat av Frank Persson, 01 juli 2017, 19:40:30 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Frank Persson

Fotad i Riga idag.


Skickat från min SM-J320FN via Tapatalk


virtual1

Kan detta verkligen vara 2301? Innan den lämnade Sverige så hade den väl klt-lack? Hittade info om att den flyttades 2008 och sen gick som skolbuss i Skåne nånstans...?!

Frank Persson

Citat från: virtual1 skrivet 01 juli 2017, 20:06:15 PM
Kan detta verkligen vara 2301? Innan den lämnade Sverige så hade den väl klt-lack? Hittade info om att den flyttades 2008 och sen gick som skolbuss i Skåne nånstans...?!
Enligt svensk busshistoria är det före detta 2301. När den gick i Sverige hade den Connex-lack hela tiden.

Skickat från min SM-J320FN via Tapatalk


Mikey

Bussen är faktiskt inte målad i JLT-lack trots att det kan se så ut, utan den är lackerad på plats i Lettland i företagets "egen" (SIA Galss buss) lackering. Dom har målat nästan alla sina fordon i denna målning oavsett tidigare färger. Dom har bl.a. någon gammal Setra 200-serie och en Säffle modell 80-tal samt DAB mm i dessa färger vilket ser lite spännande ut :)

virtual1

Citat från: Mikey skrivet 01 juli 2017, 21:46:09 PM
Bussen är faktiskt inte målad i JLT-lack trots att det kan se så ut, utan den är lackerad på plats i Lettland i företagets "egen" (SIA Galss buss) lackering. Dom har målat nästan alla sina fordon i denna målning oavsett tidigare färger. Dom har bl.a. någon gammal Setra 200-serie och en Säffle modell 80-tal samt DAB mm i dessa färger vilket ser lite spännande ut :)

Förklarar saken :) såg väldigt JLT-likt ut!

1896

#5
Detta bolag har väl också fd Swebus/Wasatrafik 3668, en Volvo Säffle från mitten av -90 talet, denna är ju lackad Röd och Gul ovanpå Västtrafik lacken.

www.fotobus.msk.ru/photo/1326271/

Fredrik Gelin

Nu var det några år sedan jag var i Riga, men då hade nämnda bolag en ganska brokig flotta varav minst två Van Hool Alizee från Connex har jag för mig.
Av dekalerna inne i bussen att döma hade minst en av dem ett förflutet i Kalmar län.

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk