Några ersättningsbussar

Startat av Fredrik Gelin, 30 juni 2017, 21:44:35 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredrik Gelin

För den som gillar bussar mer än tåg ges det under de närmsta dagarna många tillfällen till glädje... 😁

Jag tog mig en tur via Cityterminalen under eftermiddagen och kunde konstatera att det var ett ganska rejält tryck på SJs ersättningsbussar där.
Eftersom det är högsäsong för turistbussfötetagen var det inte så många större företag som deltog i ersättningen.
Jag såg flest bussar från Katrineholms Buss som hade en Tourismo och en Skyliner på plats, Ekman resor deltog med en Bova, Kolmårdens buss med en äldre Bova, Tuna Trafik med en Temsa, samt flera bussar med för mig okända ägare (omärkta), bla två halvgamla Irizar Century.
Utöver dessa var det en del småintressanta expressbussar från bla Söne och Blåklints buss som körde sina ordinarie uppdrag.

Därefter fortsatte jag till Danderyds sjukhus för att undersöka vad som användes på Roslagsbanans ersättningstrafik.

Jag såg bara enstaka bussar som inte hade SL-kostym och inte heller bland de som hade det var det särskilt upphetsande individer.

Däremot är det troligen alldeles för mycket trafik för terminalen då det var ont om plats för av- och påstigning i norrgående riktning vilket gjorde att en del förare improviserade och på så vis blockerade hela norrgående sidan med busskö som följd.

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk


DaViD^^

Skapligt mycket olika bussbolag som är där och kör.  nu minskar det en del när Södertälje-cityterminalen slutat..     vi kör en stund till då vi kör Bålsta-Cityterminalen      var riktigt tråkigt att parkera förra veckan runt hela cityterminalen för det var bussar högt och lågt..   kör dock tidiga turerna så det är lugnt då  kör 05.30-10 eller nått sånt  men på eftermiddagen var det inte att leka med att försöka stå och få ut rasten där omkring. 

vi hade uppställningsplatser Klarabergsgatan-Blekholmsterrassen-kungsbron.    mycket intressanta körningar.  lite skillnad mot att rulla på små vägar på landet och ha det lugnt och trevligt.  ;D