Vid Ljusteröfärjan - 30 juni 2017 (Arriva) - nu med bilder

Startat av Mikael T Nilsson, 30 juni 2017, 16:15:50 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson



Här kommer några bilder från Östanå färjeläge och Ljusteröfärjan. Arriva 8051 väntar på färjan vid Östanå.



Från Ljusterö kommer Arriva 8702 mot Östanå via färjan.



Arriva 8702 kör i land för vidare färd mot Åkersberga och Danderyd...



...och Arriva 8051 får köra ombord på färjan mot Ljusterö.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Ruggugglan


Menzies


virtual1


Fredrik Gelin

Photobucket har förmodligen insett att de inte tjänar reklampengar på att deras lagrade bilder visas någon annanstans, så nu avkrävs man plötsligt runt 600kr/år för något som fram till nyligen var gratis.

Jag kommer inte att betala för detta i första taget, men har kommit på att Tapatalk gör samma jobb gratis förutsatt att man använder mobilen för att ta bilderna.

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk


Mikael T Nilsson

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 30 juni 2017, 17:47:41 PM
Photobucket har förmodligen insett att de inte tjänar reklampengar på att deras lagrade bilder visas någon annanstans, så nu avkrävs man plötsligt runt 600kr/år för något som fram till nyligen var gratis.

Jag kommer inte att betala för ädetta i första taget, men har kommit på att Tapatalk gör samma jobb gratis förutsatt att man använder mobilen för att ta bilderna.

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk

Det kom väldigt plötsligt och oväntat. Kanske inte blir mer bildvisning från mig om alternativ inte finns.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Ulf Berlin

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 30 juni 2017, 17:54:50 PM
Det kom väldigt plötsligt och oväntat. Kanske inte blir mer bildvisning från mig om alternativ inte finns.
Tyvärr samma för mig.../Ulf

Mikael T Nilsson

Citat från: Ulf Berlin skrivet 30 juni 2017, 18:00:34 PM
Tyvärr samma för mig.../Ulf

Jag har undersökt vidare. För att man ska kunna visa bilder för "tredjepart" måste man betala 399 USD/år. Det är alldeles för dyrt.
Finns det någon här på Bussnack som har tips på andra gratis eller billiga lagrings-siter för att kunna visa bilder på Bussnack?
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Harald Nordius

Jag rekommenderar att skaffa egen domän och utrymme på ett webbhotell. Då styr man helt själv, och behöver inte råka ut för plötsliga ändringar som t.ex. att adressen till bilden ändras. En domän kostar runt hundralappen per år, t.ex. 110:- för en se-domän. Webbhotell finns billiga. T.ex. så får man 25 GB  lagringsutrymme för 20:- per månad hos one.com.

Buzzlover

Imgur går annars, dock måste man själv beskära och fixa med bilderna då dem blir gigantiska annars
Mina bilder på Kollektivtrafiken hittar ni här:
https://www.instagram.com/swedishtransit/

Barndomsdrömmen är äntligen uppfylld, den 10 Februari 2021 blev jag tillslut Busschaufför!

roggek

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 30 juni 2017, 18:24:34 PM
Jag har undersökt vidare. För att man ska kunna visa bilder för "tredjepart" måste man betala 399 USD/år. Det är alldeles för dyrt.
Finns det någon här på Bussnack som har tips på andra gratis eller billiga lagrings-siter för att kunna visa bilder på Bussnack?


forumbilder.se

Busenkelt

Fredrik Gelin

Om du har Dropbox, Microsoftkonto (Onedrive) eller Googlekonto (Drive) så har du redan en gratis lösning du kan använda.
Tidigare hade ju även Svof en begränsad lagringstjänst, men jag vet inte om den finns kvar?

Annars finns det ett flertal gratistjänster för bildvisning, så jag är lite förvånad över Photobuckets upplägg då jag förmodar att de lär tappa kunder på det.

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk


virtual1

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 30 juni 2017, 18:24:34 PM
Jag har undersökt vidare. För att man ska kunna visa bilder för "tredjepart" måste man betala 399 USD/år. Det är alldeles för dyrt.
Finns det någon här på Bussnack som har tips på andra gratis eller billiga lagrings-siter för att kunna visa bilder på Bussnack?

Jag kör postimg.org - funkar utmärkt och är än så länge gratis.

Mikael T Nilsson

Ett stort tack för alla era tips! Uppskattas!

Nu lyckades jag visa bilderna.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Ulf Berlin

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 30 juni 2017, 22:25:55 PM
Ett stort tack för alla era tips! Uppskattas!

Nu lyckades jag visa bilderna.
Härligt.
Vilken variant använder nu nu?/Ulf