Åkersberga stn den 30 juni 2017 (Arriva & Nobina) - nu med bilder

Startat av Mikael T Nilsson, 30 juni 2017, 16:08:45 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson



Här kommer en kort bildsvep från Åkersberga den 30 juni 2017.

Först en ersättningsbuss för Roslagsbanan, Arriva 6227, mot Danderyds sjukhus.



Sedan "Hollands-Scanian" Arriva 7723 på linje 622 mot Skärgårdsstad.



Arriva 8704 kör fram till hållplatsen för att lasta resenärer mot Norra Ljusterö/Lagnö by.



Nobina 3176 har precis avgått från Åkersberga stn mot Norrtälje.



Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

virtual1

Du var medveten om att du inte kan lägga upp bilder med photobucket utan att betala i en tidigare tråd, och ändå försöker du här????

Mikael T Nilsson

#2
Tack för ditt tips i annat inlägg. Nu ska bilderna synas.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Bussfanatikern

Bussen på bilden högst upp har nummer 6227 och inte 6228 som du har skrivit.

Mikael T Nilsson

Citat från: Bussfanatikern skrivet 01 juli 2017, 01:18:14 AM
Bussen på bilden högst upp har nummer 6227 och inte 6228 som du har skrivit.

Tack! Nu är det åtgärdat. Blev lite snurrigt då jag fotograferade fler i samma serie på samma plats efter varandra, bl a 6224 & 6228.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Bussmicke

Är det mest bara SL-rött på på både 27 och 28:s ersättningstrafik??
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Mikael T Nilsson

Citat från: Bussmicke skrivet 02 juli 2017, 09:02:53 AM
Är det mest bara SL-rött på på både 27 och 28:s ersättningstrafik??

Ja, tyvärr är det mest rött under lågtrafik vardagar samt helger. Under högtrafik är det mer färgglatt.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Ersa

Så många röda bussar som möjligt för att resenärerna klagar rätt högljutt om de tvingas åka i bussar utan inre hållplatsskylt, samt inre och yttre automatiska högtalarutrop. Därför anpassar Arriva sig så mycket de kan.

Vad bussfotografer tycker om saken bryr sig nog de ansvariga rätt lite om! ;)

Mikael T Nilsson

Citat från: Ersa skrivet 03 juli 2017, 17:04:08 PM
Så många röda bussar som möjligt för att resenärerna klagar rätt högljutt om de tvingas åka i bussar utan inre hållplatsskylt, samt inre och yttre automatiska högtalarutrop. Därför anpassar Arriva sig så mycket de kan.

Vad bussfotografer tycker om saken bryr sig nog de ansvariga rätt lite om! ;)

Resenärerna måste självklart komma i första hand  :)

Det verkar som att Irisbussarna är sommaravställda. De har stått på exakt samma platser i Täbydepån i över en vecka, även under rusningstid. Däremot kan man se en del Östgötalackade Volvo 8500 boggi i ersättningstrafiken.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Bussmicke

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 04 juli 2017, 12:44:13 PM
Resenärerna måste självklart komma i första hand  :)

Det verkar som att Irisbussarna är sommaravställda. De har stått på exakt samma platser i Täbydepån i över en vecka, även under rusningstid. Däremot kan man se en del Östgötalackade Volvo 8500 boggi i ersättningstrafiken.
Hur är det med alla korta Vest från Vårgårda Buss, de set man inte mycket av. Inte heller den JLT-lackade bussen

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

buskörare

Man försöker väl köra med bussar med biljettmaskin nu när det finns kanske?

AdmirT

Citat från: Bussmicke skrivet 05 juli 2017, 08:52:15 AM
Hur är det med alla korta Vest från Vårgårda Buss, de set man inte mycket av. Inte heller den JLT-lackade bussen

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Fotade samtliga på depån i måndags. Dessa kommer komma till användning efter den 20/8 enligt personal på plats
Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/

Bussmicke

Tack för den informationen. Då är det ingen brådska med ersättningstrafiken på Roslagsbanan då antar jag?
Hur menar du att det går åt fler 88xx-bussar då?  Roslagsbanan 27 är väl slut då och bussar där ifrån kommer väl till 28?
Undrar om det är någon idé att fota några ersättningsbussar under sommaren överhuvudtaget?
Är ledig på onsdag och behöver veta vad jag ska prioritera då.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

buskörare

Citat från: Bussmicke skrivet 10 juli 2017, 00:00:18 AM
Tack för den informationen. Då är det ingen brådska med ersättningstrafiken på Roslagsbanan då antar jag?
Hur menar du att det går åt fler 88xx-bussar då?  Roslagsbanan 27 är väl slut då och bussar där ifrån kommer väl till 28?
Undrar om det är någon idé att fota några ersättningsbussar under sommaren överhuvudtaget?
Är ledig på onsdag och behöver veta vad jag ska prioritera då.

Då kommer ju de SL-lackade bussarna att behövas i ordinarie trafik igen.

Nico

Citat från: buskörare skrivet 05 juli 2017, 10:29:13 AM
Man försöker väl köra med bussar med biljettmaskin nu när det finns kanske?

Dels sannolikt det, men sedan blir det ju mycket enklare även för trafikledning mm. om bussarna kan logga in på omloppen. På så vis blir det ju enklare när även ersättningstrafikbussarna går att leda/övervaka på samma vis som ordinarie trafik.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman