Ännu en ny i Varberg: Nobina 3632 [Bilder]

Startat av Bernt Talbrant, 27 juni 2017, 00:08:39 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bernt Talbrant

På måndagen såg jag Nobina 3632 i trafik för första gången. Här två bilder tagna vid Varbergs station. I dagarna tycks det f ö ha kommit ytterligare en Setra till Varberg, denna verkar vara en boggibuss.




Mikael T Nilsson

Mycket trevligt. Nobina, som tidigare var storkund hos Volvo verkar satsa på tyskt just nu.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Walter

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 27 juni 2017, 08:52:25 AM
Mycket trevligt. Nobina, som tidigare var storkund hos Volvo verkar satsa på tyskt just nu.

Det är trevligt med variation men Nobina beställer fortfarande mycket hos Volvo. Senast elbussar till Malmö.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Bernt Talbrant

Idag blev det även en bild från andra sidan.


Nobina 3632 på Västra Vallgatan i Varberg den 27 juni.

homer

någon som har en susning hur den här setran står sig prismässigt jmf med liknande volvo eller scania?

Erling.L

Hänger väl en del på om Volvo kan leverera med eller e fullbokade med andra leveranser
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616 o inte att sammanblandas med min namne på Swebus

Jan

Citat från: Walter skrivet 27 juni 2017, 10:51:13 AM
Det är trevligt med variation men Nobina beställer fortfarande mycket hos Volvo. Senast elbussar till Malmö.
Vet inte om Nobina beställer mycket hos Volvo. Efter Värmland har det inte kommit mycket Volvo till Nobina. Elbussarna är speciella och fanns kanske ingen annan med samma koncept.
I branschen 37 år

AdmirT

Citat från: Jan skrivet 28 juni 2017, 10:07:54 AM
Vet inte om Nobina beställer mycket hos Volvo. Efter Värmland har det inte kommit mycket Volvo till Nobina. Elbussarna är speciella och fanns kanske ingen annan med samma koncept.

Sista Volvobussen som beställdes till Nobina var 3563 till Torsby... Sedan dess har man inte beställt Volvo.
Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/

virtual1

Citat från: AdmirT skrivet 28 juni 2017, 12:21:05 PM
Sista Volvobussen som beställdes till Nobina var 3563 till Torsby... Sedan dess har man inte beställt Volvo.

Men... hur många bussar har levererats efter 3563? Knappast ens 100 va?

AdmirT

Citat från: virtual1 skrivet 28 juni 2017, 12:30:51 PM
Men... hur många bussar har levererats efter 3563? Knappast ens 100 va?

Stämmer, men i nuläget är heller ingen Volvobuss beställd
Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/

Bernt Talbrant

För den intresserade kan nämnas att den andra Setran i Varberg är märkt 3631 och ser på avstånd ut att vara av samma modell som 3629 i Uppsala som vi sett bilder på här. Den verkar ännu sakna reg.skyltar.

AdmirT

Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/

yngrot

Var inte tanken att den trista silvergrå lacken skulle bort ???
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Bernt Talbrant

Citat från: yngrot skrivet 29 juni 2017, 12:44:28 PM
Var inte tanken att den trista silvergrå lacken skulle bort ???

Nya/nytillkomna stadsbussar är ju blå och expressbussar gröna men jag misstänker att det blir först i nästa avtal som en ny design kommer att slå igenom helt i så fall. Det jag däremot tycker är lite märkligt är att alla de tre nya bussarna satts i trafik helt utan dekaler för Hallandstrafiken, så nakna bussar brukar man ju inte sätta ut på andra håll.

Mikael T Nilsson

Citat från: AdmirT skrivet 28 juni 2017, 12:47:33 PM
Stämmer, men i nuläget är heller ingen Volvobuss beställd

Tack för era uppgifter!
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.