Huvudmeny

Nya KLT-bussarna

Startat av Fredde, 26 juni 2017, 00:07:40 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Veiko

Citat från: Sundås skrivet 30 juni 2017, 14:16:32 PM
Med tanke på luckans utformning framför bakdörren gissar jag på toalett i mitten.

Stämmer

Fredde

Tack för bilder och andra reflektioner.

Ska blir spännande att se hur det blir med gasbussar på de längre linjerna Kalmar-Västervik, Västervik-Jönköping, Oskarshamn-Växjö och Kalmar - norra Öland. Gasbussar är ju inte kända för att vara pigga, så hoppas Scania har fått upp effekten i dessa...

Sundås

Citat från: Fredde skrivet 05 juli 2017, 23:06:37 PM
Tack för bilder och andra reflektioner.

Ska blir spännande att se hur det blir med gasbussar på de längre linjerna Kalmar-Västervik, Västervik-Jönköping, Oskarshamn-Växjö och Kalmar - norra Öland. Gasbussar är ju inte kända för att vara pigga, så hoppas Scania har fått upp effekten i dessa...

Finns ingen genomgående linje till Jönköping längre, om jag minns rätt. Bara en parentes.  :)
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Lars-Håkan_E

Citat från: Sundås skrivet 06 juli 2017, 09:27:10 AM
Finns ingen genomgående linje till Jönköping längre, om jag minns rätt. Bara en parentes.  :)

Och Böda o Borgholm kommer INTE att ha Gasbussar utan HVO dito, det hindrar ju inte att turer vars omlopp utgår från Kalmar kommer att köras med gas även till N:a Öland men merparten lär inte köras med Gas.

Sundås

Citat från: Lars-Håkan_E skrivet 06 juli 2017, 16:36:20 PM
Och Böda o Borgholm kommer INTE att ha Gasbussar utan HVO dito, det hindrar ju inte att turer vars omlopp utgår från Kalmar kommer att köras med gas även till N:a Öland men merparten lär inte köras med Gas.

Det finns ju Kalmar-omlopp som delvis har turer till norra Öland, dessa blir med gas, men precis som du säger så blir det HVO på omloppen som utgår därifrån.
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se